21 Φεβ 2010

Ακαδημία Πλάτωνος

Ακαδημία Πλάτωνος

*Σε εκδήλωση(8.2) της Ελληνικής Ένωσης για τα Δικαιώματα της-του Ανθρώπου για το νομοσχέδιο περί μεταναστριών υποστήκαμε οι παρούσες-ντες την ξαφνική διακοπή από μερικά άτομα *1 με αμφίεση μισοαθλητική- μισοστρατιωτική, που σηκώθηκαν κραυγάζοντας «Η Ελλάδα ανήκει στους Έλληνες», εκτόξευσαν διάφορες απειλητικές ύβρεις στο κοινό και έφυγαν με την ήπια προτροπή αστυνομικών, αφού πρώτα τραγούδησαν (φριχτά παράφωνα) την πρώτη στροφή του Εθνικού Ύμνου.

*Το μεταναστευτικό ζήτημα είναι αμιγώς πολιτικό. Η νομοθεσία για να διευθετηθεί είναι απαραίτητη και αργοπορημένη. Η μετανάστευση είναι γιγάντιο πρόβλημα παντού στην Ευρώπη. Η ένταξη των μεταναστριών και η ιθαγένεια σε όσες γεννήθηκαν εδώ είναι αναγκαία πολιτική διευθέτηση μέρους από το γιγάντιο πρόβλημα. Στην αναγκαία αυτή πολιτική δεν υπάρχει ερώτημα σε ποιες «ανήκει» η Ελλάδα. Αυτό που υπάρχει είναι η... Ακαδημία Πλάτωνος.

*Ακαδημία Πλάτωνος είναι συνοικία της Αθήνας με μεγάλη αρχαιολογική αξία, όπου κατοικούν πολλές-οι μετανάστριες. Προβλέπονται απαλλοτριώσεις, πολεοδομικές αλλαγές και άλλα σχέδια, ενώ στις 22.1 κατατέθηκε από τη Ν.Δ. στη Βουλή ερώτηση, τι σκοπεύει ο υπουργός Πολιτισμού να κάνει με την «περιοχή του φιλοσόφου» που «έχει μετατραπεί σε σωστή συνοικία της Καλκούτας».

*Ακαδημία Πλάτωνος είναι επίσης βραβευμένο κινηματογραφικό έργο. Τραγικωμωδία με ήρωα έναν μικρέμπορο, που θα βρεθεί αντιμέτωπος με το απρόσμενο σοκ να είναι ίσως γιος Αλβανών. Την ώρα που γιορτάζει τον ποδοσφαιρικό αγώνα Ελλάδας- Αλβανίας, φωνάζοντας χαρούμενος μαζί με συμπατριώτισες-ες «Αλβανέ, Αλβανέ, δε θα γίνεις Έλληνας ποτέ», σωπαίνουν ξάφνου εκείνοι, τον κοιτάνε αμήχανοι, και ένας τους λέει την καταπληκτική του δράματος φράση: «Ε, τώρα μπερδεύτηκα!».

*Το μεταναστευτικό ζήτημα είναι αυστηρά πολιτικό. Χρειάζεται νομική διευθέτηση και πολιτική σωφροσύνη.

Απαιτεί κοινωνική ευθύνη και ενταξιακή πολιτική. Όχι κραυγές περί «καθαρότητας» της ελληνικότητας. Ο μύθος της «καθαρότητας», που όλες-οι ξέρουμε ότι είναι μύθος, εκτός από αποτρόπαια ιστορικά νοήματα, ενέχει και έναν μεγάλο κίνδυνο. Εάν δεν επιδείξουμε κοινωνική ευθύνη, ενδέχεται να πρωταγωνιστήσει στην κοινωνία αντί της οθόνης ο σκύλος της ταινίας, ο Πάτριοτ (αγγλικά πατριώτης), που «αναγνωρίζει» τις «καθαρόαιμες-ους» και γαβγίζει μόνο τις Αλβανίδες-ους διαβάτισες στην Ακαδημία Πλάτωνος.


Το άρθρο το βρήκαμε στην εφημερίδα τα Νέα στις 20.2.10 γραμμένο από την Άννα Φραγκουδάκη στην http://www.tanea.gr/default.asp?pid=30&ct=19&artid=4561535&enthDate=20022010

*1 "Τα άτομα" ήταν άνδρες.
Στο επεισόδειο που αναφέρεται η κα. Φραγκουδάκη είδαμε και την "αδυναμία" αντίδρασης σε τέτοια περιστατικά. Για ώρα το κοινό ήταν παγωμένο και αμήχανο. Δεν αντέδρασε παρά μια κυρία αρκετά μετά και η οποία παρέσυρε και το κοινό να "αντισταθεί"με συνθήματα. Η αστυνομία εμφανίστηκε πολύ αργότερα αφού "τα άτομα" είχαν ήδη βρίσει, ξηλώσει μικρόφωνα και "ψάλει" τον εθνικό ύμνο ως κάτι που τους ανήκει αποκλειστικά και ως καθαρτήριο άσμα. Ευαγγελία Βλάμη