Συγκλίνουσα γνωμοδότηση της δικαστίνας Angelika Nußberger και του δικαστή Dean Spielmann για την υπόθεση Vejdeland και λοιπών κατά Σουηδίας με αριθ. 1813/07 3' για να βρεθείτε στο πρώτο μέρος πατήστε εδώ
Θα ήθελα επίσης να αναφέρω σε αυτό το πλαίσιο το ψήφισμα που εγκρίθηκε από την Υπουργική Επιτροπή στις 21 Οκτωβρίου 2009, για τη συλλογική προσφυγή Αριθ. 45/2007 που περιλαμβάνει τα πορίσματα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Κοινωνικών Δικαιωμάτων αναγνωρίζει ότι δηλώσεις λεσβοφοβικού, ομοερωτοφοβικού χαρακτήρα συμβάλουν στην ατμόσφαιρα εχθρότητας και βίας κατά των σεξουαλικών μειονοτήτων. Η ενασχόληση της με την παροχή εκπαίδευσης στη σεξουαλική και αναπαραγωγική υγεία στα σχολεία, στα ευρήματα της έκθεσής της υπάρχει παραβίαση του άρθρου 11 § 2, υπό το πρίσμα της ρήτρας απαγόρευσης διακρίσεων της Ευρωπαϊκής Κοινωνικής Χάρτας, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Κοινωνικών Δικαιωμάτων επικρίνει ορισμένα αποσπάσματα της εκπαιδευτικής ύλης που παρέχονται από το κράτος τα οποία δηλώνουν ότι "... [σ] τις μέρες μας έχει καταστεί προφανές ότι οι Lgbtiq σχέσεις είναι ο κύριος ένοχος για την αυξημένη διάδοση των σεξουαλικώς μεταδιδόμενων νοσημάτων (π.χ. «AIDS»), ή «της νόσου [AIDS] που έχει εξαπλωθεί μεταξύ μιας ετερόκλητης ομάδας ανθρώπων που αλλάζουν συχνά ερωτικές συντρόφισες-ους. Τέτοιες άνθρωποι είναι οι Lgbtiq, λόγω των σεξουαλικών επαφών με πολυάριθμες συντρόφισες-ους, οι χρήστριες-ες ενδοφλεβίων ναρκωτικών, λόγω της κοινής χρήσης του μολυσμένου εξοπλισμού για την ενέσιμη χρήση ενδοφλεβίων ναρκωτικών, και οι εργαζόμενες στο σεξ”.
Ορθώς επεσήμανε ότι "οι δηλώσεις αυτές στιγματίζουν τις Lgbtiq και βασίζονται σε αρνητικά, διαστρεβλωμένα, κατακριτέα και εξευτελιστικά στερεότυπα σχετικά με τη σεξουαλική συμπεριφορά και των Lgbtiq". (Ψήφισμα CM / ResChS (2009) 7, Συλλογική προσφυγή Αριθ. 45/2007 από το Διεθνές Κέντρο Προστασίας των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (INTERIGHTS) κατά Κροατίας). Επιπλέον, στην Σύσταση CM / Rec (2010) 5 της Υπουργικής Επιτροπής προς τις Χώρες μέλη σχετικά με τα μέτρα για την καταπολέμηση των διακρίσεων βάσει σεξουαλικού προσανατολισμού ή ταυτότητας κοινωνικού φύλου (31 Μαρτίου 2010), ζήτησε ειδική πράξη ώστε να διασφαλιστεί η πλήρης απόλαυση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων των Lgbtiq, αν και σύμφωνα με τις αρχές-αξίες του άρθρου 10 της Συνθήκης, *9 αναγνωρίζεται η μη διακριτική μεταχείριση από κρατικούς φορείς, καθώς και, κατά περίπτωση, τα θετικά μέτρα για την προστασία από τη διακριτική μεταχείριση όπου λαμβάνονται από τη χώρα, συμπεριλαμβανομένων των μη κρατικών φορέων, αποτελούν θεμελιώδη συστατικά του διεθνούς συστήματος προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των θεμελιωδών ελευθεριών.
7. Θα πρέπει επίσης να μην λησμονείται ότι ένα πραγματικό πρόβλημα του Lgbtiq εκφοβισμού και των διακρίσεων στο εκπαιδευτικό περιβάλλον μπορεί να δικαιολογήσει περιορισμό της ελευθερίας της έκφρασης σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 10. Πράγματι, σύμφωνα με μελέτες που πραγματοποιήθηκαν σε όλες οι χώρες μέλη και υποστηρίχθηκαν από κάποιες κυβερνητικές έρευνες, οι Lgbtiq μαθήτριες υποφέρουν από εκφοβισμό τόσο από τις συμαθήτριες-ες όσο και από τις δασκάλες-ους. *10
8. Σε αυτό το πλαίσιο είμαι ικανοποιημένη-ος, για την ισορροπία, ότι η καταδικαστική απόφαση για τη διανομή φυλλαδίων, σε ένα σχολείο, τα οποία περιέχουν δηλώσεις που στρέφονται κατά της Lgbtiq κοινότητας δεν παραβιάζει το άρθρο 10 της Συνθήκης.
Την είδηση την βρήκαμε στις 9.2.12 και την μεταφράσαμε από την ιστοσελίδα του ΕΔΑΔ στην http://cmiskp.echr.coe.int/tkp197/view.asp?action=html&documentId=900340&portal=hbkm&source=externalbydocnumber&table=F69A27FD8FB86142BF01C1166DEA398649
9. "... 6. Οι χώρες μέλη πρέπει να λάβουν τα κατάλληλα μέτρα καταπολέμησης όλων των μορφών έκφρασης, συμπεριλαμβανομένων των μέσων ενημέρωσης και του διαδικτύου, η οποία μπορεί εύλογα να θεωρηθεί ότι μπορεί να παράγει το αποτέλεσμα της ηθικής αυτουργίας, της διάδοσης ή της προώθησης μορφών μίσους ή άλλων διακρίσεων εις βάρος των λεσβιών, γκέι, αμφισεξουαλικών και τρανς προσώπων. Τέτοιου είδους «έκφραση μίσους» θα πρέπει να απαγορεύεται και δημόσια να αποκηρύσσεται όποτε αυτή συμβαίνει. Όλα τα μέτρα πρέπει να σέβονται το θεμελιώδες δικαίωμα της ελευθερίας της έκφρασης σύμφωνα με το άρθρο 10 της Σύμβασης και τη νομολογία του ΕΔΑΔ".(Η υπογράμμιση δική μου).
10. Δείτε την πολύ πρόσφατη έκθεση του Επιτρόπου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων Thomas Hammarberg, διακρίσεις βάσει σεξουαλικού προσανατολισμού και ταυτότητας κοινωνικού φύλου στην Ευρώπη, Στρασβούργο, Συμβούλιο της Ευρώπης, 2011, σελ. 114 και αποσαφήνιση, με εκτεταμένο υλικό έρευνας.
Θα ήθελα επίσης να αναφέρω σε αυτό το πλαίσιο το ψήφισμα που εγκρίθηκε από την Υπουργική Επιτροπή στις 21 Οκτωβρίου 2009, για τη συλλογική προσφυγή Αριθ. 45/2007 που περιλαμβάνει τα πορίσματα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Κοινωνικών Δικαιωμάτων αναγνωρίζει ότι δηλώσεις λεσβοφοβικού, ομοερωτοφοβικού χαρακτήρα συμβάλουν στην ατμόσφαιρα εχθρότητας και βίας κατά των σεξουαλικών μειονοτήτων. Η ενασχόληση της με την παροχή εκπαίδευσης στη σεξουαλική και αναπαραγωγική υγεία στα σχολεία, στα ευρήματα της έκθεσής της υπάρχει παραβίαση του άρθρου 11 § 2, υπό το πρίσμα της ρήτρας απαγόρευσης διακρίσεων της Ευρωπαϊκής Κοινωνικής Χάρτας, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Κοινωνικών Δικαιωμάτων επικρίνει ορισμένα αποσπάσματα της εκπαιδευτικής ύλης που παρέχονται από το κράτος τα οποία δηλώνουν ότι "... [σ] τις μέρες μας έχει καταστεί προφανές ότι οι Lgbtiq σχέσεις είναι ο κύριος ένοχος για την αυξημένη διάδοση των σεξουαλικώς μεταδιδόμενων νοσημάτων (π.χ. «AIDS»), ή «της νόσου [AIDS] που έχει εξαπλωθεί μεταξύ μιας ετερόκλητης ομάδας ανθρώπων που αλλάζουν συχνά ερωτικές συντρόφισες-ους. Τέτοιες άνθρωποι είναι οι Lgbtiq, λόγω των σεξουαλικών επαφών με πολυάριθμες συντρόφισες-ους, οι χρήστριες-ες ενδοφλεβίων ναρκωτικών, λόγω της κοινής χρήσης του μολυσμένου εξοπλισμού για την ενέσιμη χρήση ενδοφλεβίων ναρκωτικών, και οι εργαζόμενες στο σεξ”.
Ορθώς επεσήμανε ότι "οι δηλώσεις αυτές στιγματίζουν τις Lgbtiq και βασίζονται σε αρνητικά, διαστρεβλωμένα, κατακριτέα και εξευτελιστικά στερεότυπα σχετικά με τη σεξουαλική συμπεριφορά και των Lgbtiq". (Ψήφισμα CM / ResChS (2009) 7, Συλλογική προσφυγή Αριθ. 45/2007 από το Διεθνές Κέντρο Προστασίας των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (INTERIGHTS) κατά Κροατίας). Επιπλέον, στην Σύσταση CM / Rec (2010) 5 της Υπουργικής Επιτροπής προς τις Χώρες μέλη σχετικά με τα μέτρα για την καταπολέμηση των διακρίσεων βάσει σεξουαλικού προσανατολισμού ή ταυτότητας κοινωνικού φύλου (31 Μαρτίου 2010), ζήτησε ειδική πράξη ώστε να διασφαλιστεί η πλήρης απόλαυση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων των Lgbtiq, αν και σύμφωνα με τις αρχές-αξίες του άρθρου 10 της Συνθήκης, *9 αναγνωρίζεται η μη διακριτική μεταχείριση από κρατικούς φορείς, καθώς και, κατά περίπτωση, τα θετικά μέτρα για την προστασία από τη διακριτική μεταχείριση όπου λαμβάνονται από τη χώρα, συμπεριλαμβανομένων των μη κρατικών φορέων, αποτελούν θεμελιώδη συστατικά του διεθνούς συστήματος προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των θεμελιωδών ελευθεριών.
7. Θα πρέπει επίσης να μην λησμονείται ότι ένα πραγματικό πρόβλημα του Lgbtiq εκφοβισμού και των διακρίσεων στο εκπαιδευτικό περιβάλλον μπορεί να δικαιολογήσει περιορισμό της ελευθερίας της έκφρασης σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 10. Πράγματι, σύμφωνα με μελέτες που πραγματοποιήθηκαν σε όλες οι χώρες μέλη και υποστηρίχθηκαν από κάποιες κυβερνητικές έρευνες, οι Lgbtiq μαθήτριες υποφέρουν από εκφοβισμό τόσο από τις συμαθήτριες-ες όσο και από τις δασκάλες-ους. *10
8. Σε αυτό το πλαίσιο είμαι ικανοποιημένη-ος, για την ισορροπία, ότι η καταδικαστική απόφαση για τη διανομή φυλλαδίων, σε ένα σχολείο, τα οποία περιέχουν δηλώσεις που στρέφονται κατά της Lgbtiq κοινότητας δεν παραβιάζει το άρθρο 10 της Συνθήκης.
Την είδηση την βρήκαμε στις 9.2.12 και την μεταφράσαμε από την ιστοσελίδα του ΕΔΑΔ στην http://cmiskp.echr.coe.int/tkp197/view.asp?action=html&documentId=900340&portal=hbkm&source=externalbydocnumber&table=F69A27FD8FB86142BF01C1166DEA398649
9. "... 6. Οι χώρες μέλη πρέπει να λάβουν τα κατάλληλα μέτρα καταπολέμησης όλων των μορφών έκφρασης, συμπεριλαμβανομένων των μέσων ενημέρωσης και του διαδικτύου, η οποία μπορεί εύλογα να θεωρηθεί ότι μπορεί να παράγει το αποτέλεσμα της ηθικής αυτουργίας, της διάδοσης ή της προώθησης μορφών μίσους ή άλλων διακρίσεων εις βάρος των λεσβιών, γκέι, αμφισεξουαλικών και τρανς προσώπων. Τέτοιου είδους «έκφραση μίσους» θα πρέπει να απαγορεύεται και δημόσια να αποκηρύσσεται όποτε αυτή συμβαίνει. Όλα τα μέτρα πρέπει να σέβονται το θεμελιώδες δικαίωμα της ελευθερίας της έκφρασης σύμφωνα με το άρθρο 10 της Σύμβασης και τη νομολογία του ΕΔΑΔ".(Η υπογράμμιση δική μου).
10. Δείτε την πολύ πρόσφατη έκθεση του Επιτρόπου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων Thomas Hammarberg, διακρίσεις βάσει σεξουαλικού προσανατολισμού και ταυτότητας κοινωνικού φύλου στην Ευρώπη, Στρασβούργο, Συμβούλιο της Ευρώπης, 2011, σελ. 114 και αποσαφήνιση, με εκτεταμένο υλικό έρευνας.