5 Μαρ 2011

Τι είναι ιστορία;

Τι είναι ιστορία;

* Συχνότατα εμφανίζονται στον Τύπο καταγγελίες «προειδοποιητικές» για την «κατάργηση» της Ιστορίας στο λύκειο, συνοδευόμενες από καταγγελίες κάποιων κακών Ελληνίδων που απεργάζονται την «αλλοίωση» της ιστορίας «μας», για να χάσουν οι Ελληνίδες την εθνική συνείδηση, την αγάπη της πατρίδας και να εξαφανιστεί το ελληνικό έθνος. Το σενάριο για το δαιμονικό σχέδιο με τη συνεχή επανάληψη γίνεται αυταπόδεικτη αλήθεια. Η λογική κρίση παραμερίζεται και κάθε τεκμηρίωση περιττεύει. Η καταγγελία της «αλλοίωσης» μετατρέπει την ιστορία από επιστήμη σε «σωστή» πολιτική άποψη που άρα μπορεί να δημοσιοποιεί η καθεμία καλή Ελληνίδα αδαής της ιστορίας.

* Οι καταγγελίες της «αλλοίωσης» είναι ρητορικά φλύαρες, ωστόσο περιορίζονται σε δύο θέματα πάντως αλληλένδετα. Το έθνος και η αρχαιότητα. Ονομάζουν την ιστορική εθνογένεση «αλλοίωση της ιστορικής πραγματικότητας» και αφού κατακεραυνώσουν τις κακές, οι καλές Ελληνίδες ισχυρίζονται ότι τέτοιο «ξένο» πράμα δεν έγινε στην ελληνική ιστορία. Αν είχε γίνει εθνογένεση, όπως στα άλλα έθνη που έγιναν κράτη, «αυτό θα σήμαινε ότι δεν είχαμε καμιά σχέση με την αρχαιότητα». Άρα δεν έγινε, εφόσον ειδικά το ελληνικό «έθνος» υπάρχει από τους αρχαιότατους χρόνους. Αυτή η ιστορία πρέπει να διδάσκεται στα σχολεία, επειδή είναι σωστή και επειδή «για την Ελληνίδα» η «πατρίδα της έχει την πλουσιότερη και αρχαιότερη ιστορία από κάθε άλλο ευρωπαϊκό λαό».

* Είναι τόσο παλαιόθεν γνωστή «ιστορία» που εκπλήσσει η διάδοσή της. Για να αγαπούν οι Ελληνίδες την πατρίδα τις, πρέπει να μαθαίνουν ότι η δική τις ειδικά πατρίδα «έχει την πλουσιότερη και αρχαιότερη ιστορία». Και για να έχουν εθνική συνείδηση, πρέπει να μαθαίνουν ότι το ελληνικό ειδικά έθνος υπάρχει ανέκαθεν, τα άλλα είναι που εθνογεννήθηκαν. Εάν δηλαδή μάθουν την ιστορική πληροφορία ότι τα έθνη γεννήθηκαν σταδιακά από περίπου την Αναγέννηση, θα πάψουν να αγαπούν την πατρίδα τις. Και εάν μάθουν τη δημοκρατική κοινοτοπία ότι κανένας λαός δεν είναι ανώτερος, θα πάψουν να έχουν εθνική συνείδηση. Μόνο σε περιόδους βαθύτατων κρίσεων (με τελευταία τον Εμφύλιο) είχε διάδοση τέτοια καταπολέμηση των επιστημονικών γνώσεων επειδή θεωρούνταν «εθνικά» επικίνδυνες.


Την είδηση την βρήκαμε στις 5.3.11 στην εφημερίδα τα Νέα γραμμένη από την Άννα Φραγκουδάκη στην http://www.tanea.gr/default.asp?pid=30&ct=19&artid=4621270