Οι online κοινότητες αποκτούν όλο και περισσότερο «άρωμα γυναίκας»
Πέρασε μάλλον ανεπιστρεπτί η εποχή που οι διαδικτυακές κοινότητες ήσαν ανδροκρατούμενες. Τα πράγματα έχουν πια αντιστραφεί, καθώς ολοένα περισσότερες νεαρές γυναίκες (αλλά και…λιγότερο νεαρές!) «κολλάνε» σε μια ή περισσότερες ηλεκτρονικές «παρέες», σύμφωνα με μια νέα αμερικανική έρευνα.
Αντίθετα, οι άνδρες δείχνουν σημάδια «κόπωσης δικτύωσης», καθώς όλο και λιγότεροι δηλώνουν ότι οι online κοινότητες, όπου συμμετέχουν, είναι εξίσου σημαντικές με τις offline παρέες τους.
Η έρευνα του Κέντρου Άνενμπεργκ για το Ψηφιακό Μέλλον, του πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας, σύμφωνα με τα ξένα πρακτορεία, δείχνει ότι οι γυναίκες τείνουν μεν να υιοθετούν τις νέες τεχνολογίες με πιο αργό ρυθμό σε σχέση με τους άνδρες, αλλά όταν το κάνουν, καλύπτουν γρήγορα το χαμένο έδαφος και συχνά ξεπερνούν τους άνδρες σε ενθουσιασμό για τις online δραστηριότητές τες.
Η σταδιακή αντιστροφή στις διαθέσεις των δύο φύλων παρατηρείται εδώ και δύο-τρία χρόνια. Έτσι, σήμερα το 67% των γυναικών κάτω των 40 ετών δηλώνουν ότι νοιάζονται για τις ηλεκτρονικές παρέες τες όσο και για τις εξω-ηλεκτρονικές, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τους άνδρες είναι μόνο 38%. Το 2007, τα πράγματα ήσαν ακριβώς αντίθετα, καθώς το 69% των ανδρών και το 35% των γυναικών αισθάνονταν με αυτό τον τρόπο.
Μπορεί οι άνδρες να είναι αυτοί που κυρίως έκαναν ουρές αυτές τις μέρες στα αμερικανικά καταστήματα για να αγοράσουν πρώτοι το νέο iPad της Apple, όμως, σύμφωνα με τον υπεύθυνο της έρευνας Μάικλ Γκίλμπερτ, οι γυναίκες είναι εκείνες που δημιουργούν βαθύτερες και μονιμότερες σχέσεις στο πλαίσιο των Web κοινοτήτων όπου συμμετέχουν. Ένας βασικός λόγος είναι ότι οι γυναίκες, αντίθετα με τους άνδρες, δεν αναζητούν κυρίως πληροφορίες για κάποιο τομέα ενδιαφέροντός τους, αλλά συμμετέχουν σε μια ηλεκτρονική παρέα για βαθύτερους συναισθηματικούς και κοινωνικούς λόγους.
Η έρευνα διαπίστωσε ότι η ηλιακή κατηγορία των ανδρών 25 – 39 ετών είναι αυτή που νιώθει πια τον μεγαλύτερο κορεσμό για τις online κοινότητες και έχει αρχίσει να αποστασιοποιείται από αυτές ή και να τις εγκαταλείπει τελείως. Το 2005, το 77% των ανδρών κάτω των 40 ετών είχαν δηλώσει ότι οι online κοινότητές τους ήσαν «υπερβολικά σημαντικές γι’ αυτούς». Το 2010, το ποσοστό αυτό έχει πλέον πέσει μόλις στο 39%.
Ο όρος online ή διαδικτυακές κοινότητες δεν αφορά μόνο κοινωνικά δίκτυα όπως το Facebook και το Twitter, αλλά επίσης διάφορα άλλα sites που φέρνουν κοντά ανθρώπους με παρόμοια ενδιαφέροντα στα χόμπι, την πολιτική, την πνευματικότητα κ.α.
Το άρθρο το βρήκαμε στις 7.4.10 στην εφημερίδα Ελευθεροτυπία, στην http://www.enet.gr/?i=news.el.episthmh-texnologia&id=148944