7 Ιουν 2009

Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση

«Αφορίζουν» τη σεξουαλική αγωγή
Ομάδα ιερέων με επιστολή τους αντιδρούν να ενταχθεί το μάθημα στο δημοτικό

ταπεινώς φρονούμε ότι υπαγορεύεται “εκ του πονηρού” (...). Παρατηρούμε ότι τα μικρά παιδιά που διδάσκονται στημένα απότις- τους γονείς
«... Το μάθημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, τους ή από ειδικές-ους τα περί του σεξ αποκτούν ένα άγχος».

Με αυτόν τον τρόπο μία ομάδα ιερέων «αφορίζει» το μάθημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης που πρόκειται να μπει στα δημοτικά σχολεία. Σε επιστολή που έστειλαν στη Διαρκή Ιερά Σύνοδο, οι ιερείς υποστηρίζουν μεταξύ άλλων ότι «είναι κατορθωτή η εγκράτεια και η καθαρότητα μέχρι του γάμου και ή διά βίου παρθενική ζωή», πως τα παιδιά του δημοτικού δεν έχουν υπευθυνότητα για να προφυλαχθούν από σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα και το aids. Και ζητούν από τη σύνοδο να μεταφέρει τις διαφωνίες τους στο υπουργείο Παιδείας.

Μέχρι στιγμής το υπουργείο Παιδείας δεν έχει ανακοινώσει επισήμως την ένταξη της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στο δημοτικό από την επόμενη χρονιά. Ωστόσο, ο υπουργός κ. Α. Σπηλιωτόπουλος είχε δηλώσει ότι είναι ένα θέμα που πρέπει να προωθηθεί. Στην ιστοσελίδα του Ινστιτούτου Ψυχικής και Σεξουαλικής Υγείας του κ. Θ. Ασκητή- που είναι ο επιστημονικός υπεύθυνος του προγράμματος «Σεξουαλική Αγωγή και Διαφυλικές Σχέσεις» και «Ψυχική Υγεία και Διαπροσωπικές Σχέσεις» για παιδιά 6-8 και 9-12 ετών- αναφέρεται ότι το μάθημα θα ενταχθεί στη λεγόμενη «ευέλικτη ζώνη» μαθημάτων από τον Σεπτέμβριο.

Μιλώντας στα «ΝΕΑ», ο κ. Ασκητής είπε πως η «ενημέρωση που έχουμε από το υπουργείο είναι ότι τα βιβλία του δασκάλου έχουν φτάσει στις Νομαρχιακές Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Δυστυχώς ακόμη δεν έχουν φτάσει τα τετράδια των μαθητριών-ων». Αναφερόμενος στο περιεχόμενο, ο κ. Ασκητής λέει ότι καταπιάνονται με θέματα που αφορούν την υγεία του παιδιού, την ανθρώπινη αξία, τη χαρά της σχέσης. Και τονίζει ότι όλα αυτά θα μεταδίδονται στα παιδιά με τη βοήθεια σκίτσων του Σπύρου Ορνεράκη.

«Αναγκαίο το μάθημα»
«Είναι απολύτως απαραίτητο να γνωρίζουν τα παιδιά σ΄ αυτή την ηλικία τι συμβαίνει στη σεξουαλική τους ζωή.

Πολλά απ΄ αυτά γνωρίζουν. Αλλά τα μαθαίνουν από εδώ κι από εκεί. Είναι κακώς πληροφορημένα. Συνεπώς πρέπει να μάθουν υπεύθυνα πώς να προφυλάσσονται», σημειώνει ο παθολόγος-λοιμωξιολόγος, διευθυντής του Γ΄ Παθολογικού Τμήματος και της Μονάδας Λοιμώξεων του Νοσοκομείου «Ερυθρός Σταυρός» κ. Μάριος Λαζανάς.

Και προσθέτει ότι είναι αναγκαία η ενημέρωση των παιδιών σ΄ αυτή την ηλικία διότι «η σεξουαλική ζωή τους σήμερα αρχίζει πολύ νωρίτερα απ΄ ό,τι παλαιότερα».

Στο κανονικό πρόγραμμα του δημοτικού σχολείου θα πρέπει να ενταχθεί το μάθημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, τονίζει από την πλευρά του ο εκπαιδευτικός κ. Σωτήρης Σκαρτσίλας. «Θα μπορούσε να ενταχθεί στις πρώτες τάξεις στο μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος και στις μεγαλύτερες στη Φυσική. Είναι απαραίτητο προκειμένου τα παιδιά να ενημερώνονται σωστά.
Ο πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος κ. Δημήτρης Μπράτης αναφέρει από την πλευρά του ότι είναι θετικό να ενταχθεί το μάθημα σ΄ αυτές τις ηλικίες και πως ο δάσκαλος είναι ο καταλληλότερος για να το μεταδώσει στα παιδιά με τον δικό του παιδαγωγικό τρόπο. «Χωρίς συζήτηση είναι αναγκαία η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στο δημοτικό», τονίζει με νόημα ο κ. Δημήτρης Κοντός, αντιπρόεδρος της Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδος.

«Το παιδί μαθαίνει τη διαφορετικότητα»

ΤΗΝ ΠΑΡΑΜΙΚΡΗ επιστημονική τεκμηρίωση δεν έχει το επιχείρημα των ιερέων ότι η πληροφόρηση για θέματα σεξουαλικής αγωγής σε μικρή ηλικία μπορεί να προκαλέσει άγχος στα παιδιά, τονίζει στα «ΝΕΑ» η ψυχολόγος- ψυχοθεραπεύτρια, νευρολόγος κ. Λίζα Βάρβογλη. Όπως συμπληρώνει, «η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση αρχίζει από πολύ νωρίς- πάντα βέβαια με τον κατάλληλο τρόπο και το κατάλληλο λεξιλόγιο- από τν προσχολική κιόλας ηλικία. Όχι μόνο δεν δημιουργείται άγχος, αλλά το παιδί μαθαίνει τη διαφορετικότητα των δύο φύλων και έτσι δεν έχει την περιέργεια, δεν του δημιουργούνται ταμπού».

Τα παραπάνω τα βρήκαμε στην εφημερίδα Τα Νέα στις 3.6.09 γραμμένο από τον Μάνο Χαραλαμπάκη στοhttp://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artid=4519992


Τα παρακάτω τμήματα είναι αποσπάσματα του Δελτίου, παραθέτουμε τα τμήματα εκείνα που επιστημονικά επιβεβαιώνουν την ανάγκη της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης ως μάθημα σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Δελτ Α' Παιδιατρ Κλιν Πανεπ Αθηνών 54, 2007
Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση παιδιών και εφήβων

Γ. Τσαρμακλής

[...] Η Α΄ Παιδιατρική Κλινική του Πανεπιστημίου Αθηνών, μέσω του Κέντρου Πρόληψης και Υγείας των Εφήβων, καταθέτει τις απόψεις της. Είναι επιτακτική η ανάγκη προώθησης του θέματος αυτού και ενίσχυσης της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στη χώρα μας, ώστε να βοηθηθεί πάνω απ’ όλα η νεολαία μας. (Δελτ Α’ Παιδιατρ Κλιν Πανεπ Αθηνών 2007, 54(1):95-98)
[...] Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση χωρίζεται σε 3 περιόδους ανάλογα με την ψυχοσωματική ωριμότητα του παιδιού: στην προσχολική ηλικία, στη σχολική ηλικία και στην εφηβεία.
[...] Τμήμα Κοινωνικής Ιατρικής του Νοσοκομείου Παίδων «Π. & Α. Κυριακού» [Ομιλία στα εγκαίνια του ΚΕΠΥΕ (Κέντρου Πρόληψης και Υγείας των Εφήβων)] Υποβλήθηκε στις 20/04/06

ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ Τα μικρά παιδιά ενδιαφέρονται πολύ για το σώμα τους, ήδη από την ηλικία των 2-3 ετών. Σε ηλικία 2-6 ετών αρχίζουν και οι πρώτες ερωτήσεις
[...] Οι απαντήσεις στα παιδιά αυτής της ηλικίας θα πρέπει να είναι απλές και σωστές, αλλά να περιορίζονται στην ερώτηση. Επίσης θα πρέπει να είναι καθησυχαστικές
[...]η έκτρωση δεν είναι αντισυλληπτική μέθοδος και ο αριθμός των εκτρώσεων υποδηλώνει το μέγεθος της αποτυχίας του οικογενειακού προγραμματισμού.
[...]Ο καθηγητής Δανέζης σε άρθρο του, το 2001, αναφέρει ότι ο Οικογενειακός Προγραμματισμός (που συνδέεται με τη Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση) δεν έγινε κοινωνικό κίνημα, διότι το μεγαλύτερο εμπόδιο ήταν -και εξακολουθεί να είναι- η αντίληψη της κρατικής εξουσίας. Σήμερα η Α’ Παιδιατρική Κλινική του Πανεπιστημίου Αθηνών, μέσω του Κέντρου Πρόληψης και Υγείας των Εφήβων, καταθέτει τις απόψεις της και πιστεύω ότι είναι καιρός το κράτος να βγάλει το θέμα από την κατάψυξη και με θαρραλέα βήματα και αποφάσεις να προχωρήσει στην ενίσχυση του θέματος της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης των παιδιών και των εφήβων, ώστε να βοηθηθεί η νεολαία μας.


Παρακάτω είναι η αντίδραση ελαχιστότατων μελών της εκκλησίας, τμήμα της επιστολής που στάλθηκε στην Ιερά Σύνοδο.

Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση στο Δημοτικό;
23/05/2009
Εσχάτως ανεκινήθη το θέμα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης των παιδιών του Δημοτικού σχολείου από της πρώτης τάξεως έως των μεγαλυτέρων. Αρκετές-οι δημοσιογράφοι έχουν σχολιάσει άλλες-οι αρνητικά και μερικές-οι θετικά την απόφαση του ΥΠΕΠΘ και ιδιαίτερα την ήδη πραγματοποιούμενη εκτύπωση σχετικών βιβλίων εκπονηθέντων από το γνωστό ψυχίατρο και μετέπειτα σεξολόγο κ. Θάνο Ασκητή. Ας μας επιτραπεί παρενθετικά να τονίσουμε ότι το παραπάνω θέμα, μαζί με πολλά άλλα βρίσκεται στην κορυφή θεμάτων, στην ατζέντα θεμάτων, που αγωνιωδώς η Νέα Εποχή επιμένει να περάσουν στη ζωή μας, στις κοινωνίες μας, στην Παγκόσμια κοινότητα.

Απαίτηση της Νέας εποχής
Η Νέα Εποχή ως προερχόμενη βασικά από τη σιωνιστική νοοτροπία των σταυρωτών του Θεανθρώπου και όχι μόνο, θέλει να αλλάξει ολόκληρη τη ζωή της-του ανθρώπου, να μην είναι λαμπρό κατ’ εικόνα Αυτού δημιούργημά Του, αλλά αντίθετο προς τις αρχετυπικές λειτουργίες του. Η τεχνητή γονιμοποίηση, οι προγεννητικοί σκόπιμοι έλεγχοι με διακοπή της κύησης εάν οι μετρήσεις υποψιασθούν άρρωστο έμβρυο, η θέσπιση του εγκεφαλικού θανάτου ως τετελεσμένου θανάτου, οι μεταμοσχεύσεις ακόμα και από εγκεφαλικά νεκρή δότρια-η και όχι μόνο, η σεξουαλική απελευθέρωση από της πρώιμης εφηβικής ηλικίας, αποτελούν τα νεοεποχίτικα χαρακτηριστικά του νέου, κατά Νέα Εποχή, ανθρώπου. Αυτό το νέο μοντέλο ανθρώπου θέλει να επιβάλει στην παγκόσμια κοινότητα, για να πετύχει το σχέδιο της Παγκοσμιοποίησης. Αυτονόητα μεταλλάσσονται και όλες οι αρχές και οι αξίες της-του παγκοσμιοποιούμενης-ου ανθρώπου. Πρώτη αρχή της-του είναι ο εγωκεντρισμός και η αυτοϊκανοποίησή της-του, στα οποία οσημέραι δραματικά αυτοφυλακίζεται. Απ’ όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά είναι άσχετη η εξάπλωση χρήσης και εμπορίας των ναρκωτικών συνδυασμένες με τα ψυχοναρκωτικά τηλεοπτικά προϊόντα και με τα προϊόντα του internet; Η «νέα» λογική της Νέας Εποχής, η αντίθετη λογική από την παραδεδομένη, η αντιλογική πουλάει άφθονες καραμέλλες, που σαν πρώτο και μοναδικό διατροφικό συστατικό τους έχουν το σπά­σιμο της τάχα παραδοσιακής προκατάληψης. Η Νέα Εποχή θεωρεί το λαό μας, τον Ορθόδοξο Ελληνικό λαό, οπισθοδρομικό και καθυστερημένο, κολλημένο σ’ ένα ταμπού αντισεξουαλικό, βάσει του οποίου απαγορεύεται στους μικρούς να ασχολούνται με τα παραπάνω σεξοθέματα. [...]

Διάσπαση της σχολικής κοινότητας
Με αυτή την τακτική του ΥΠΕΠΘ ευνοείται η διάσπαση των φορέων που απαρτίζουν τη μαθητική κοινωνία. Οι γονείς μαζί με τις-τους μαθήτριες-ες θα αντιπαρατίθενται στο ΥΠΕΠΘ και στα προγράμματά του, το ΥΠΕΠΘ ίσως θα υποτιμά τις-τους υπεύθυνες-ους γονείς και θα τις-τους αποδίδει υποτιμητικά φονταμενταλιστικούς χαρακτηρισμούς όπερ και διακαώς επιθυμεί η Νέα Εποχή, για να διασπά την ενότητα της προηγουμένης με την επερχόμενη γεννεά. Δοτοί σύλλογοι γονέων θα επιχειρούν να κλονίσουν την αυθεντία της υπεύθυνης-ου δασκάλας-ου και παιδαγωγού, οι δασκάλες-οι θα προσπαθούν να αμυνθούν στις αντιδράσεις των γονέων. Ποια-ος ξέρει ποιές άλλες αναστατώσεις μπορούν να προκύψουν περαιτέρω!

[...] Δε θα έπρεπε τα παιδιά πρωτίστως να γνωρίζουν και τις λοιπές βιολογικές λειτουργίες;

Άλλωστε έχει καταργηθεί εδώ και πολλά χρόνια το μάθημα της ανθρωπολογίας σ’ όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Τα παιδιά μας, ίσως σκόπιμα, δε διδάσκονται το θαύμα της ανθρωπίνης ζωής, που αποτελει προσωπική δημιουγία του Θεού «κατ’ εικόνα Αυτού και καθ’ ομοίωσιν». Όπως λοιπόν δε μαθαίνουν για τη λειτουργία της καρδιάς και κυκλοφορίας του αίματος, όπως δε μαθαίνουν για τη λεπτότατη και ευαίσθητη λειτουργία του νευρικού συστήματος, και άλλα, γιατί ειδικά να διδάσκονται τάχα για τη σεξουαλική λειτουργία; Τόσο χαζά, τόσο ανάπηρα τόσο αδέξια, τόσο ανίκανα είναι τα παιδιά της εποχής μας, της Νέας Εποχής, που απαραίτητα χρειάζονται σεξουαλική – λέγω κατευθυνόμενη – διαπαιδαγώγηση; Γιατί τα παιδιά προηγούμενων γενεών δε διδάσκονταν για τη σεξουαλική ζωή, και όμως κατά ένα εσώτατο μυστικό δυναμισμό λειτουργούσαν σεξουαλικά, συναισθηματικά, ερωτικά δημιουργικά, καταξιωμένα; Το μάθημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, ταπεινώς φρονούμε ότι υπαγορεύεται «εκ του πονηρού». [...]


[...] Εφικτή η εν Χριστώ εγκράτεια
Άπειρα παραδείγματα αγίων γυναικών και αγίων ανδρών της Εκκλησίας μας επιβεβαιώνουν ότι είναι κατορθωτή η εγκράτεια και η καθαρότητα μέχρι του γάμου η και δια βίου παρθενική ζωή. Ο ίδιος ο Κύριος μας έχει δώσει τη γενετήσια δύναμη για κοινωνία των εν Χριστώ συζύγων και για συνδημιουργία μαζί Του νέων αν­θρώπων, ο Ίδιος μας έχει δώσει την εντολή και το χάρισμα να τη διαχειριζόμαστε κατά το πάνσοφο θέλημά Του. Γιατί να μη μάθουν τα παιδιά μας ότι πολλές γενιές, όχι μόνο δε στερήθηκαν τις χαρές του τρισευλογημένου γάμου, μένοντας παρθένοι και εγκρατείς μέχρι το γάμο, αλλά και ευτύχησαν να γίνουν μέτοχοι πολλών δωρεών – υλικών και πνευματικών – λόγω της καθαρής εν Χριστώ πνευματικής τους ζωής; Είναι δυνατόν στις μικρές ηλικίες – φυσικά εκτός της ευθύνης του γάμου – να υπάρχει στοιχειώδης υπευθυνότητα που μπορεί να φυλάξει τα παιδιά από τους κινδύνους των ασθενειών των σεξουαλικά μεταδιδόμενων νοσημάτων με κορυφαίο το aids, και από τα ψυχολογικά τραύματα που γι’ αυτούς τους παραπάνω κυρίως λόγους πληθαίνουν; Γιατί να μη μάθουν έγκαιρα από τους γονείς και τους δασκάλους (δίκην εμβολιασμού) τα παιδιά μας ότι μόνο μέσα στον ευλογημένο ορθόδοξο γάμο προστατεύονται από τις σωματικές αρρώστιες και τα ψυχολογικά τραύματα; [...]

[....] Ο ψυχίατρος Ασκητής δεν έχει παιδαγωγική εμπειρία των μαθητών του Δημοτικού. Από τις εκπομπές του στην τηλεόραση, που για λόγους καθαρά ποιμαντικούς έχουμε παρακολουθήσει

[...] Πάντως σε κάθε εκπομπή του τονίζει ευκαίρως ακαίρως ότι «κάνουμε σεξ μέχρι να πεθάνουμε».

[...]Είναι δυνατόν με τέτοια νοοτροπία αυτός ο άνθρωπος και η σεξοσυνοδεία του να διαπαιδαγωγήσουν τα παιδιά μας, τα ελληνόπουλα, τα βαπτισμένα και μυρωμένα με τα χαρισματικά μυστήρια της Αγίας Ορθοδοξίας μας;

Ευσεβάτως Σάς παρακαλούμε να διαβιβάσετε, μεταφέρετε τις διαφωνίες μας στο ΥΠΕΠΘ πιστεύοντας ότι δεν θα περιφρονηθούν οι φωνές των άμεσα ενδιαφερομένων πατέρων και εφημερίων, εφόσον πολλάκις για διάφορα άλλα θέματα έχει ζητήσει το ΥΠΕΠΘ την άποψη των κοινωνικών φορέων.

Σαράντη Σαράντου, εφημερίου του Ι. Ν Αμαρουσίου
www.alopsis.gr


Αν δεν αποφασίσει η πολιτεία να αντιμετωπίσει την πραγματικότητα και το υπουργείο παιδείας να αναλάβει όντως την παιδεία χωρίς να εμποδίζεται από την ιερά σύνοδο και το τμήμα των θρησκευμάτων του υπουργείου, πιστεύουμε ότι θα παραμείνουν οι νεώτερες γενιές στο ίδιο σκοτάδι. Ευαγγελία Βλάμη