12 Οκτ 2010

Η Αγγλία νοιώθει “πιο άνετα” με τις Queer

Η Αγγλία νοιώθει “πιο άνετα” με τον λεσβιασμό, αλλά τα δύο τρίτα των LGBT μαθητριών είναι θύματα εκφοβισμού

Η Αγγλία έχει γίνει πολύ πιο άνετη με τον λεσβιασμό τα τελευταία 20 χρόνια, αλλά ο λεσβοφοβικός εκφοβισμός εξακολουθεί να αποτελεί πρόβλημα για τις μαθήτριες.
Σύμφωνα με έκθεση της Επιτροπής για την Ισότητα και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, “Πόσο δίκαιη είναι η Αγγλία;” τα δύο τρίτα των λεσβιών, γκέι και τρανς σπουδαστριών έχουν υποστεί λεσβοφοβικό εκφοβισμό και το 17% έχουν δεχτεί απειλές κατά της ζωής τις.

Σχεδόν το ήμισυ των καθηγητριών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Αγγλία λένε ότι η παρενόχληση είναι συνήθης και μόνο μία στις έξη πιστεύουν ότι το σχολείο τις είναι ιδιαίτερα δυναμικό στην προώθηση των δικαιωμάτων των queer μαθητριών.

Η 700 σελίδων έκθεση, έδειξε ότι οι τάσεις για την πρόοδο των LGBT νέων ήταν δύσκολο να μετρηθούν, αλλά πρόσθεσε ότι υπήρχαν "σημάδια ότι αυτές πλήττονται από την άνιση μεταχείριση και τον εκφοβισμό στο εκπαιδευτικό σύστημα, στο σχολείο και γύρω από αυτό".

Στο χώρο εργασίας, η έκθεση ανέφερε ότι οι LGBT είχαν διπλάσιες πιθανότητες με τiς άλλες εργαζόμενες να αναφέρουν ότι αντιμετωπίζουν άδικη μεταχείριση, διακρίσεις, εκφοβισμό ή παρενόχληση στο χώρο εργασίας.

Ωστόσο, η αλλαγή νοοτροπίας απέναντι στις queer χαιρετήθηκε ως «εμβληματική» και οι συντάκτριες της έκθεσης τόνισαν ότι μόνο 20 χρόνια την χωρίζουν από το άρθρο 28, που απαγόρευε την προώθηση του λεσβιασμού στα σχολεία και τη νομιμοποίηση του πολιτικού γάμου. Το 1994, σχεδόν το 70% γυναικών ανδρών από 55 ετών και πάνω από το ένα τρίτο >1/3 των νέων, δήλωναν πως τα queer ζευγάρια “είναι πάντα λάθος”.

Αλλά το 2008, λίγο πάνω από το 40% των γυναικών ανδρών άνω των 55 ετών απάντησαν με τον ίδιο τρόπο αλλά μόλις το 15% των νέων συμφώνησαν.
Οι περισσότερες αισθάνονται πλέον άνετα ή ουδέτερα για τον λεσβιασμό στη δημόσια σφαίρα-ζωή. Το 87% είπαν ότι θα αισθάνονται άνετα ή ουδέτερες αν η βουλευτίνα τις είναι queer και το 73% είπαν ότι θα αισθάνονται το ίδιο, αν η δασκάλα του παιδιού τις είναι queer.

Η έκθεση ανέφερε επίσης ότι παρόλο που οι περισσότερες μειονότητες υπό-εκπροσωπούνται στο Κοινοβούλιο, οι λεσβίες, γκέι και αμφισεξουαλικές έχουν περισσότερες πιθανότητες να λάβουν μέρος σε άλλες μορφές κομματικής ή πολιτικής δραστηριότητας και είναι πιο πιθανό να θεωρούν ότι μπορούν να επηρεάσουν τις τοπικές αποφάσεις.

Σε άλλα ευρήματα, η έκθεση ανέφερε ότι υπήρχαν «πέντε μεγάλες πύλες» για τις ίσες ευκαιρίες - την ευημερία, την εκπαίδευση, την εργασία, την ασφάλεια και τη φωνή της κοινωνίας - και εκτιμάται ότι εκατομμύρια γυναίκες άνδρες θα μπορούσαν να ήταν καλύτερα εάν αρθούν αυτά τα εμπόδια.

Στην εκπαίδευση, οι Κινέζες βρέθηκαν για να έχουν τα υψηλότερα επίπεδα επιτυχίας-προόδου. Σε επίπεδο GCSE, η κινεζικής και ινδικής καταγωγής μαθήτριες επιτυγχάνουν καλύτερα.

Στην υγεία, οι φτωχότερες αναμένεται να ζήσουν επτά χρόνια λιγότερο από τις πλουσιότερες. Τα κορίτσια μπορούν να αναμένουν πως θα ζήσουν έως τα 90. Το προσδόκιμο ζωής των ανδρών παραμένει ελαφρώς χαμηλότερο από των γυναικών, αλλά αυτό το χάσμα μειώνεται με αργό ρυθμό.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων ΕΕΑΔ, Trevor Phillips δήλωσε: «Η έκθεση αυτή κρατά ψηλά τον καθρέφτη για δικαιοσύνη στην Αγγλία. Είναι η πιο πλήρης εικόνα του είδους της που έχει συνταχθεί.

"Δείχνει ότι είμαστε γυναίκες και άνδρες που έχουν μετακινηθεί έτη φωτός στις συμπεριφορές μας σε όλα τα είδη των ανθρώπινων διαφοροποιήσεων, καθώς και την επιθυμία μας να είμαστε μια πραγματικά δίκαιη κοινωνία - αλλά πως εξακολουθούμε να είμαστε μια χώρα όπου τα επιτεύγματά μας ακόμη δεν έχουν προ-φτάσει τις φιλοδοξίες μας”.


Την είδηση την βρήκαμε στις 11.10.10 και την μεταφράσαμε από την Pink News γραμμένη από Jessica Geen στην http://www.pinknews.co.uk/2010/10/11/britain-more-comfortable-with-homosexuality-but-two-thirds-of-gay-students-are-bullied/

*Α GCSE= Γενικό Πιστοποιητικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (GCSE) είναι ένα ακαδημαϊκό προσόν που χορηγείται σε ένα καθορισμένο θέμα, συνήθως λαμβάνονται σε μια σειρά θεμάτων από τις σπουδάστριες ηλικίας 14-16 ετών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην Αγγλία, την Ουαλία, το Γιβραλτάρ και τη Βόρεια Ιρλανδία. (Στη Σκωτία, το αντίστοιχο είναι το Standard Grade).