Το Δελχί είναι «επικίνδυνη» πόλη για τις γυναίκες, δείχνει η έρευνα.
Δύο στις τρεις γυναίκες στην ινδική πρωτεύουσα αντιμετώπισαν κάποια μορφή σεξουαλικής παρενόχλησης κατά τη τελευταία χρονιά, έδειξε μια έρευνα με κρατικό κύρος.
Στο Δελχί οι γυναίκες αντιμετωπίζουν συνεχείς και διαφορετικές μορφές της σεξουαλικής παρενόχλησης σε πυκνοκατοικημένες και απομονωμένες περιοχές, αναφέρει η έρευνα.
Έφηβες μαθήτριες και γυναίκες που εργάζονται στο μη οργανωμένο τμήμα της πόλης είναι οι πλέον ευάλωτες, αναφέρει η έκθεση.
Η έρευνα που έγινε από δύο υπηρεσίες του ΟΗΕ και μια ΜΚΟ βασίζεται σε ένα δείγμα 5.010 γυναικών και ανδρών.
Η έρευνα διεξήχθει μεταξύ Ιανουαρίου και Μαρτίου 2010.
Η έρευνα έχει τίτλο «Ασφαλής πόλη απαλλαγμένη από κρούσματα βίας για γυναίκες και κορίτσια".
Η ανταποκρίτρια του BBC στο Δελχί λέει ότι τα ευρήματα επιβεβαιώνουν αυτό που η κοινωνία του Δελχί γνωρίζει εδώ και πολύ καιρό - ότι η πόλη είναι ανασφαλής για τις γυναίκες.
«Τα λεωφορεία είναι τα πλέον ανασφαλή»
"Οι γυναίκες στην πρωτεύουσα της χώρας αισθάνονται ανασφάλεια σε πολλούς δημόσιους χώρους, και σε όλες τις ώρες της ημέρας και της νύχτας", δείχνει η έρευνα.
Οι δημόσιες συγκοινωνίες, τα λεωφορεία και άκρες του δρόμου αναφέρονται ως χώροι όπου οι γυναίκες και τα κορίτσια αντιμετωπίζουν υψηλά επίπεδα σεξουαλικής παρενόχλησης.
Οι περισσότερες γυναίκες που ρωτήθηκαν δήλωσαν πως τα λεωφορεία ήταν η πιο ανασφαλής μορφή μεταφοράς.
Πολλές είπαν ότι το δίκτυο του μετρό, το οποίο χρησιμοποιούσαν για να είναι ασφαλέστερες παλιότερα, έχει πλέον εξίσου συνωστισμό και είναι ανασφαλές.
Η έκθεση αναφέρει ότι οι πιο κοινές μορφές παρενόχλησης είναι "λεκτικές (λάγνα προσβλητικά σχόλια), οπτικές (τις κοιτούν σκύβοντας από πάνω τις) και σωματικές (τις αγγίζουν, τις ψηλαφούν ή τις κοιτούν με σεξουαλική πρόθεση πλησιάζοντάς τις ιδιαίτερα)".
Οι γυναίκες όλων των τάξεων πρέπει να συμβιβαστούν με την παρενόχληση στην καθημερινή τις ζωή, αλλά οι μαθήτριες μεταξύ 15 και 19 ετών και οι γυναίκες που απασχολούνται στον τομέα της παραοικονομίας είναι ιδιαίτερα ευάλωτες, δείχνει η έρευνα.
Οι ελλιπείς υποδομές - ακόμη και η απουσία φωτισμού των δρόμων, ελλειπή ή άχρηστα πεζοδρόμια και η έλλειψη δημόσιων τουαλετών - είναι μια από τις βασικές αιτίες για την έλλειψη ασφάλειας των γυναικών, αναφέρει η έκθεση.
Η έρευνα ανατέθηκε από το Υπουργείο του Δελχί για την Γυναίκα και την Ανάπτυξη των Παιδιών.
Πραγματοποιήθηκε από την Jagori - μια ΜΚΟ που εργάζεται στον τομέα των γυναικών, της εκπαίδευσης, της υγείας και της πρόνοιας – το Ταμείο Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών για τη Γυναίκα (UNIFEM) και την Habitat των Ηνωμένων Εθνών (Πρόγραμμα του ΟΗΕ διευθέτησης-διαρθρωτικού διακανονισμού ανθρώπων).
Το άρθρο το βρήκαμε στις 9.7.10 και το μεταφράσαμε, από την ιστοσελίδα ειδήσεων BBC στην http://news.bbc.co.uk/2/hi/world/south_asia/10567761.stm