17 Ιουλ 2010

Διαδεδομένες διακρίσεις εναντίον των μαθησιακά ανάπηρων

Έρευνα αποκαλύπτει διαδεδομένες διακρίσεις εναντίον των μαθησιακά ανάπηρων (Αγγλία).

Το ένα τρίτο των Βρετανίδων θεωρούν πως οι μαθησιακά ανάπηρες δεν μπορούν να ζήσουν ανεξάρτητα ή να εργαστούν.

Διακρίσεις εις βάρος των μαθησιακά ανάπηρων και παρανοήσεις σχετικά με τη ζωή τις εξακολουθούν να είναι διαδεδομένες στην Αγγλία, παρά την μια σειρά υψηλού προφίλ υποθέσεων εγκλημάτων μίσους, αποκαλύπτει σήμερα μια σφυγμομέτρηση.

Το ένα τρίτο των Βρετανίδων πιστεύουν πως οι ανάπηρες δεν μπορούν να ζήσουν ανεξάρτητα ή να εργαστούν, ενώ περίπου το ένα τέταρτο φαντάζεται ότι θα ζουν σε ιδρύματα πρόνοιας και περίθαλψης.

Σχεδόν μια στις δέκα (8%) πιστεύει πως ζουν σε νοσοκομείο έξω από την πόλη όπου περιθάλπτονται.

Υπήρχε όμως και μια μεγάλη συνειδητοποίηση των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν εκείνες που έχουν μαθησιακή αναπηρία.

Εννέα στις δέκα από τις ερωτηθήσες για την «Στροφή», μια υπηρεσία με υψηλές κοινωνικκές παροχές καθώς και στην υγεία και την περίθαλψη, πίστευαν πως έχουν βιώσει-υποστεί διακρίσεις, και περισσότερες από τις μισές (51%) νομίζουν ότι είναι η ομάδα που δέχεται τις περισσότερες διακρίσεις στην κοινωνία- που υπερβαίνει άλλες ομάδες που συχνά βιώνουν διακρίσεις, συμπεριλαμβάνει τις ΛεΑΤ (44%), τις υπέρβαρες (43%) και τις εθνικές μειονότητες (40%).

Εγκλήματα μίσους κατά των μαθησιακά ανάπηρων - υπάρχουν 1,5 εκατομμύριο στην Αγγλία- έχουν δημοσιευθεί στα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων κατ' επανάληψη τους τελευταίους μήνες.

Το περασμένο φθινόπωρο ανακοινώθηκε πώς η Fiona Pilkington αυτοκτόνησε αφού πριν σκότωσε την έφηβη κόρη της Francecca που είχε διανοητική ηλικία τεσσάρων ετών, προφανώς οδηγήθηκε σε απόγνωση από τη συνεχή κακοποίηση που είχε υποστεί η οικογένειά της.

Η έρευνα σε 1.100 ενήλικες αποκάλυψε, επίσης, την έλλειψη γνώσης σχετικά με το τι συνιστά μαθησιακή αναπηρία.

Το ένα τρίτο πίστευε πως η ψυχική ασθένεια είναι μαθησιακή αναπηρία, ενώ το ένα τέταρτο την τοποθετούσε στην ίδια κατηγορία με την άνοια.

Ο Adam Penwarden, διευθυντής της “Στροφής” στην υπηρεσία μαθησιακής αναπηρίας, ανέφερε ότι τέτοιου είδους παρερμηνείες συμβάλουν στην ευρεία διακριτική μεταχείριση.

"Οι άνθρωποι συχνά σκέφτονται πως οι μαθησιακά ανάπηρες είναι «διαφορετικές» και κάνουν διακρίσεις εναντίον τις εξαιτίας αυτού", είπε. "Στην πραγματικότητα, μπορούν να αποτελέσουν πολύτιμη συμβολή στην κοινωνία, όταν τις δοθεί η σωστή υποστήριξη".

Αυτό περιλαμβάνει την εργασία, την αυτόνομη διαβίωση και το να διαδραματίζουν ενεργό ρόλο στο πλαίσιο της τοπικής κοινότητας.

"Η Rosa Monckton, η οποία έχει μια κόρη με σύνδρομο Down, είπε ότι οι μαθησιακά ανάπηρες είναι συχνά εσφαλμένα στερεότυπα υπό καθαρά αρνητικό τρόπο".

Όταν οι άνθρωποι στην έρευνα
ρωτήθηκαν, να περιγράψουν μια τυπική μαθησιακά ανάπηρη τις περισσότερες φορές πρότειναν τα αρνητικά χαρακτηριστικά, όπως το ότι έχει φτωχές κοινωνικές δεξιότητες, δεν μπορείς να τις εμπιστευθείς, πως φωνάζει, είναι επιθετική ή έχει άρυθμη ομιλία", είπε.

"Θετικά χαρακτηριστικά, όπως για παράδειγμα να είναι θερμή, εξωστρεφής ή αστεία, άγγιξαν χαμηλότερα ποσοστά, δείχνοντας πως οι άνθρωποι έχουν συλλάβει από τα πριν τις απόψεις για το πώς σκέφτονται και συμπεριφέρονται οι μαθησιακά ανάπηρες".


Το άρθρο το βρήκαμε στις 14.7.10 και το μεταφράσαμε, από την The Guardian γραμμένο από την Rachel Williams στην http://browse.guardian.co.uk/search?search=POLL+REVEALS+WIDESPREAD+DISCRIMINATION+AGAINST+PEOPLE+WITH+LEARNING+DISABILITIES+&sitesearch-radio=guardian&go-guardian=Search