Η Σλοβενία επεκτείνει το πολιτικό γάμο στα λεσβιακά ζευγάρια
Εξασφαλίζει το δικαίωμα παιδοθεσίας
(Νέα Υόρκη) - Το κοινοβούλιο της Σλοβενίας πρέπει να εγκρίνει το νέο Οικογενειακό Κώδικα που προτείνεται από την κυβέρνηση της Σλοβενίας, η Human Rights Watch, δήλωσε σήμερα σε επιστολή της προς τα μέλη του κοινοβουλίου. Ο νόμος θα επεκταθεί στο πολιτικό γάμο των λεσβιακών ζευγαριών και θα θέσει το σύμφωνο συμβίωσης σε ίση νομική βάση ανεξάρτητα από το φύλο, συμπεριλαμβανομένου του δικαιώματος των λεσβιών συντροφισών να παιδοθετούν.
"Τα τελευταία χρόνια πολλές ευρωπαϊκές χώρες έχουν επεκτείνει το πολιτικό γάμο και το δικαίωμα παιδοθεσίας για λεσβιακά ζευγάρια", δήλωσε ο κ. Boris Dittrich, αναπληρωτής διευθυντής του Προγράμματος Δικαιωμάτων των Lgbtiq της Human Rights Watch. "Ο προτεινόμενος Οικογενειακός Κώδικας είναι η ευκαιρία της Σλοβενίας να προσχωρήσει όπως άλλες χώρες στην Ευρώπη, προκειμένου να βοηθηθούν τα λεσβιακά ζευγάρια να συμμετέχουν πλήρως στην οικογενειακή ζωή".
Πολλές κυβερνήσεις στην Ευρώπη έχουν συλλάβει τον επείγοντα χαρακτήρα του τερματισμού των διακρίσεων στην πρόσβαση σε πολιτικό γάμο και την παιδοθεσία, ανέφερε το Παρατηρητήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων HRW. Το δικαίωμα πολιτικού γάμου και παιδοθεσίας σε λεσβιακά ζευγάρια ισχύει στις Κάτω Χώρες (Ολλανδία) από το 2001, το Βέλγιο έκανε το ίδιο το 2003 για τον πολιτικό γάμο και το 2006 για την παιδοθεσία. Η Ισπανία ακολούθησε το 2005. Ο γάμος στη Νορβηγία ίσχυσε από την 1 Ιανουαρίου 2009, στη Σουηδία την 1 Μαΐου 2009, στην Πορτογαλία στις 5 Ιουνίου 2010, και στην Ισλανδία στις 27 Ιουνίου 2010. Εκτός Ευρώπης χώρες όπως, η Νότια Αφρική, ο Καναδάς, η Αργεντινή, η Πόλη του Μεξικού, καθώς και αρκετές πολιτείες εντός των Ην. Πολιτειών αναγνωρίζουν το γάμο.
Στις 31 Μαρτίου 2010, η Υπουργική Επιτροπή του Συμβουλίου της Ευρώπης ενέκρινε επίσης ομόφωνα μια σειρά συστάσεων προς τις χώρες μέλη, συμπεριλαμβανομένης της Σλοβενίας, για μέτρα στην καταπολέμηση των διακρίσεων για λόγους σεξουαλικού προσανατολισμού και ταυτότητας του κοινωνικού φύλου.
Η κυβέρνηση της Σλοβενίας πρότεινε για πρώτη φορά το νομοσχέδιο το Σεπτέμβριο 2009. Σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και σύμφωνα με τις πρόσφατες αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και τα εθνικά Δικαστήρια της Σλοβενίας, ο νέος Οικογενειακός Κώδικας κάνει τρεις σημαντικές και αναγκαίες αλλαγές, ανέφερε η HRW.
Στο άρθρο 2, ως "οικογένεια" ορίζεται μια ένωση μίας-ενός ενήλικης, ή δύο ενηλίκες και ένα παιδί, με την απαιτούμενη δέσμευση βάσει του ρόλου της-του ενηλίκης ως κηδεμόνα και όχι με βάσει τη βιολογική σύνδεση της-του. Το άρθρο 3 ορίζει ότι "ένωση γάμου" είναι μια ένωση μεταξύ δύο προσώπων ανεξαρτήτως φύλου. Το άρθρο 213 προβλέπει το δικαίωμα της παιδοθεσίας ενός προσώπου ή ζεύγους ανεξαρτήτως φύλου της γονέα ή του ζεύγους των γονέων.
Το δικαίωμα γάμου είναι ένα βασικό ανθρώπινο δικαίωμα που αναγνωρίζεται τόσο στο άρθρο 12 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης για την Προστασία των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και των Θεμελιωδών Ελευθεριών (ΕΣΑΔ) και το άρθρο 9 της Ευρωπαϊκής Ένωσης Χάρτας των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων (Χάρτα), όπως είναι το δικαίωμα σεβασμού της ιδιωτικής και οικογενειακής ζωής στα άρθρα 8 και 7 αντίστοιχα. Το δικαίωμα στην ισότητα και απαλλαγής από διακρίσεις ορίζεται επίσης στο άρθρο 14 της ΕΣΑΔ και στα άρθρα 20 και 21 της Χάρτας.
"Οι κυβερνήσεις δεσμεύονται πως η ισότητα δεν πρέπει να αποκλείει καμία από ορισμένες περιοχές της ζωής των πολιτισών", δήλωσε ο κ. Dittrich. "Ο τερματισμός της άνισης μεταχείρισης όσον αφορά την αναγνώριση των οικογενειών και των σχέσεων είναι σωστό να γίνει".
Την είδηση την βρήκαμε στις 25.2.11 και την μεταφράσαμε από την HRW στην http://www.hrw.org/en/news/2011/02/25/slovenia-extend-civil-marriage-same-sex-couples
Κι ενώ η Σλοβενία προχωρά, η Εκκλησία μέσω του Αμβρόσιου συνεχίζει τον λόγο μίσους κατά των Lgbtiq με ένα λόγο φοβικό επιθετικό που προτρέπει σε βία, συνεχίζοντας την ιστορία διαφόρων Μητροπολιτών και αγνοόντας την επίσημη θέση της Εκκλησίας. Στο παρελθόν ο Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος δεν έχανε ευκαιρία για να λιθοβολεί τις Lgbtiq, μετά τον θάνατό του ανέλαβαν μεταξύ άλλων ο Άνθιμος Θεσ/νίκης, ο Σεραφείμ Πειραιώς μαζί με τον Αμβρόσιο Καλαβρύτων βρίσκοντας κάθε φορά διαφορετική αιτία για κάθε είδους επεμβάσεις. Η πολιτεία αποτυγχάνει να αντιδράσει γυναίκες και άνδρες πολιτικοί σιωπούν ή και την ενθαρρύνουν μιας και η Εκκλησία μετρά ψήφους.