Πολιτική της βλακείας
Θυσία στους βωμούς της οικονομίας, των λάθος εκτιμήσεων και της βλακείας είναι τα όσα ζούμε τις τελευταίες ημέρες στην Αττική, αλλά και σε πολλές περιοχές της Ελλάδας.
Μια οικονομία που βασίστηκε σε λάθος εκτιμήσεις από υποτίθεται ειδικές-ούς ανθρώπους.
Το περιέγραψε άλλωστε στα τέλη Ιουνίου και ο αναπληρωτής υπουργός Δημόσιας Τάξης Χ. Μαρκογιαννάκης, όταν ρωτήθηκε γιατί δεν πετούν τα ενοικιασμένα ελικόπτερα. Είχε πει: «Οταν στη βόρεια Ελλάδα βρέχει ακόμη, εγώ σε καμία περίπτωση δεν θα βάλω σε διαθεσιμότητα όλα τα ελικόπτερα, τα οποία κοστίζουν κάθε μέρα το καθένα κάποια δεκάδες χιλιάδες ευρώ».
Αυτό ήταν μόνο η αρχή. Ακολούθησαν και άλλα, με κυριότερο τη μη πρόσληψη 3.000 πυροσβεστριών-ων για την κάλυψη των κενών στην Πυροσβεστική Υπηρεσία. Ο μη εκσυγχρονισμός των πυροσβεστικών με συστήματα που θα δείχνουν στις-στους οδηγούς πού υπάρχουν πυροσβεστικοί κρουνοί. Μη έγκαιρη και συνεχής περιφρούρηση με εναέρια μέσα των δασικών περιοχών στην Ελλάδα. Η προσπάθεια να μη χρησιμοποιούνται τα εναέρια μέσα αν αυτό δεν κρίνεται απόλυτα απαραίτητο λόγω κόστους. Η μη χρησιμοποίηση των ελικοπτέρων Σινούκ γιατί έτσι βολεύει τους στρατηγούς. Η μη χρηματοδότηση των εθελοντικών ομάδων και άλλα πολλά που θα αποκαλυφθούν τις επόμενες ημέρες.
Τα λάθη που έχουν γίνει, κατά τις-τους ανθρώπους που εμπλέκονται στον πόλεμο των πυρκαγιών, είναι πολλά και συσσωρευόμενα οδηγούν σε αυτό που ζούμε σχεδόν κάθε χρόνο.
Κατά τις αρμόδιες-ους, η φωτιά σβήνει μόνο εν τη γενέσει της. Τίποτα δεν μπορεί να σταματήσει ένα μέτωπο όταν στην περιοχή φυσά άνεμος έντασης πάνω από 6 Μποφόρ. Οι ρίψεις δεν μπορεί να είναι ακριβείς, ούτε από κοντά, διότι η ταχύτητα του ανέμου αυξάνεται δραματικά πάνω από την πυρκαγιά. Επίσης, αν η ρίψη γίνει από ψιλά και με δυνατούς ανέμους, όπως αναφέρουν οι ειδικέςε-οι, έχει παρατηρηθεί διάσπαση του μορίου του νερού σε υδρογόνο και οξυγόνο με αποτέλεσμα να υπάρχουν περιπτώσεις ενίσχυσης της φωτιάς και όχι κατάσβεσης.
Όταν λοιπόν:
1 Για λόγους οικονομίας δεν γίνονται περιπολίες κατά την αντιπυρική περίοδο από αεροσκάφη στις επικίνδυνες περιοχές, παρά το γεγονός ότι οι αερολέσχες έχουν θέσει τα αεροσκάφη τους στη διάθεση του κράτους και ζητούν μόνο τα καύσιμά τους.
2 Για λόγους οικονομίας όταν ξεκάνει μια φωτιά δεν διατίθενται όλα τα μέσα που διαθέτει η χώρα, αλλά, σύμφωνα με πληροφορίες, η εντολή είναι να γίνεται πρώτα μια προσπάθεια να ελεγχθεί από τα επίγεια μέσα και αν αυτά δεν μπορέσουν να την ελέγξουν, τότε να σηκώνονται τα αεροσκάφη και τα ελικόπτερα.
3 Για λόγους οικονομίας έμειναν κενές 3.000 θέσεις στην Πυροσβεστική με αποτέλεσμα, ενώ υπάρχουν τα μέσα, να μην υπάρχει προσωπικό να τα χρησιμοποιήσει και οι φωτιές το βράδυ να μην είναι δυνατόν να ελεγχθούν.
4 Για λόγους... Εδώ και εννέα χρόνια τα ελικόπτερα Σινούκ του Στρατού Ξηράς δεν μετέχουν σε δασοπυροσβέσεις διότι, όπως λένε επισήμως, εάν χρησιμοποιηθούν το θαλασσινό νερό προκαλεί διαβρώσεις στον κινητήρα και μειώνεται η διαθεσιμότητά τους και το έργο τους, που μεταξύ των άλλων είναι να μεταφέρουν υπουργούς , στρατηγούς, δημοσιογράφους και άλλους από χωριό σε χωριό όταν αυτό κρίνεται απαραίτητο.
5 Για λόγους οικονομίας δεν χρηματοδοτούνται οι εθελοντικές οργανώσεις.
Εμείς, σύμφωνα πάντα με τους γνωρίζοντες, θα καιγόμαστε.
Το άρθρο το βρήκαμε στις 24.8.09 ατην εφημερίδα Ελευθεροτυπία, γραμμένο από τον Γιώργο Τσακίρη στην http://www.enet.gr/?i=issue.el.home&date=24/08/2009&id=75612