4 Ιαν 2012

HRC/19/41 Πρώτη Ετήσια έκθεση της Ύπατης Αρμοστείας του Ο.Η.Ε. για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα 15



Πρώτη Ετήσια έκθεση της Ύπατης Αρμοστείας του Ο.Η.Ε.  για τα Ανθρώπινα  Δικαιώματα των Lbtiq για να βρεθείτε στο δέκατο έκτο μέρος πατήστε εδώ


59. Η Επιτροπή Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, η Επιτροπή Οικονομικών, Κοινωνικών και Πολιτιστικών Δικαιωμάτων και η Επιτροπή Δικαιωμάτων των Παιδιών έχουν εκφράσει την ανησυχία τις για λεσβοφοβικές διακρίσεις στα σχολεία, και έκαναν έκκληση για τη λήψη μέτρων αντιμετώπισης των λεσβοφοβικών και τρανσφοβικών συμπεριφορών. 109 Σύμφωνα με την UNESCO, "συχνά στο δημοτικό σχολείο, στη αυλή τα κορίτσια που θεωρούνται από τις άλλες-ους ως αγοροκόριτσα ή τα αγόρια που θεωρούνται ως γυναικοπρεπή υπομένουν πειράγματα και μερικές φορές είναι το πρώτο πλήγμα, που συνδέεται με την εμφάνιση και τη συμπεριφορά τις, εκλαμβάνεται ως αποτυχία στην ετεροκανονικότητα της ταυτότητας βιολογικού φύλου". 110

60. Η απομόνωση και το στίγμα δημιουργούν κατάθλιψη και άλλα προβλήματα υγείας και συμβάλουν στο σκασιαρχείο, στις απουσίες, τα παιδιά υποχρεώνονται σε εκτοπισμό από το σχολείο 111 και, σε ακραίες περιπτώσεις σε απόπειρα αυτοκτονίας. 112 Μια έρευνα στην Αγγλία διαπίστωσε ότι σχεδόν το 65% εκατό της Lgb νεολαίας έχει δεχθεί απειλές στο σχολείο, λόγω του σεξουαλικού της προσανατολισμού και πάνω από το 25% έχει υποστεί σωματική κακοποίηση. 113 Τα ευρήματα αυτά αντικατοπτρίζουν τα αποτελέσματα των μελετών που διεξάγονται και σε άλλες χώρες. 114

61. Μια ανάλογη περιοχή ανησυχίας είναι η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση. Το δικαίωμα στην εκπαίδευση περιλαμβάνει το δικαίωμα να λάβουν πλήρης, ακριβής και κατάλληλες για την ηλικία τις πληροφορίες σχετικά με την ανθρώπινη σεξουαλικότητα, προκειμένου να εξασφαλιστεί στις νέες να έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες που χρειάζονται για να τις οδηγήσει να ζήσουν υγιείς, να προβαίνουν σε ενημερωμένες αποφάσεις και να προστατεύουν την εαυτή τις και τις άλλες-ους από τις σεξουαλικά μεταδιδόμενες λοιμώξεις. 115 Η Ειδική Εισηγήτρια Δικαιώματος στην Εκπαίδευση σημείωσε ότι "για να είναι περιεκτική, η σεξουαλική εκπαίδευση πρέπει να δώσει ιδιαίτερη προσοχή στην ποικιλομορφία, αφού η καθεμία έχει το δικαίωμα να ασχοληθεί με τη δική της σεξουαλικότητά". 116

Δ. Περιορισμοί της ελευθερίας της έκφρασης, του συνεταιρίζεσθαι και του συνέρχεσθαι
 

62. Σύμφωνα με το άρθρο 19 της Διεθνούς Συμφωνίας Ατομικών και Πολιτικών Δικαιωμάτων, "Η καθεμία έχει δικαίωμα στην ελευθερία της έκφρασης, το δικαίωμα αυτό περιλαμβάνει την ελευθερία αναζήτησης, λήψης και μετάδοσης πληροφοριών και ιδεών οποιουδήποτε είδους, ανεξαρτήτως συνόρων, είτε προφορικώς, εγγράφως είτε σε έντυπη μορφή, με τη μορφή της τέχνης, ή με οποιοδήποτε άλλο μέσο της επιλογής της". Η Συμφωνία επιβεβαιώνει επίσης ότι "η καθεμία έχει δικαίωμα στην ελευθερία του συνεταιρίζεσθαι με άλλες ..." (άρθρο 22), και ότι "το δικαίωμα της ειρηνικής συνάθροισης πρέπει να αναγνωρίζεται" (άρθ. 21). Σύμφωνα με τη Συμφωνία, οι χώρες μέρη μπορούν να περιορίζουν την απόλαυση των δικαιωμάτων αυτών μόνο στο βαθμό που οι περιορισμοί προβλέπονται από το νόμο και είναι αναγκαίοι για την προστασία των δικαιωμάτων τρίτων, της εθνικής ασφάλειας, ή της δημόσιας ασφάλειας, της τάξης, της υγείας ή της ηθικής. Κάθε τέτοιος περιορισμός θα πρέπει να είναι συμβατός με τις διατάξεις, τους σκοπούς και τους στόχους της Συμφωνίας και δεν θα πρέπει να δημιουργεί διακρίσεις. 117


109 Δείτε, για παράδειγμα, τις καταληκτικές παρατηρήσεις της Επιτροπής Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων για το Μεξικό (CCPR/C/MEX/CO/5), παράγρ. 21, τις καταληκτικές παρατηρήσεις της Επιτροπής Οικονομικών, Κοινωνικών και Πολιτιστικών Δικαιωμάτων για την Πολωνία (E/C.12/POL/CO/5), παράγρ. 12-13, και της Επιτροπής Δικαιωμάτων των Παιδιών το γενικό σχόλιο αριθ. 3 (CRC/GC/2003/3), παράγρ. 8, και αρ. 13 (CRC/C/GC/13), παράγρ. 60 και 72 (ζ), και τις καταληκτικές παρατηρήσεις της Επιτροπής για τη Νέα Ζηλανδία (CRC/C/NZL/CO/3-4), παράγρ. 25, τη Σλοβακία (CRC/C/SVK/CO/2), παράγρ. 27-28, και τη Μαλαισία (CRC/C/MYS/CO/1), παράγρ. 31.
110 "Διεθνής διαβούλευση για λεσβοφοβικό εκφοβισμό και παρενόχληση στα εκπαιδευτικά ιδρύματα”, UNESCO γνωμοδοτική εργασία, Ιούλιος 2011.
111 Δείτε, για παράδειγμα, E/CN.4/2006/45, παράγρ. 113.
112 E/CN.4/2003/75/Add.1, παράγρ. 1508.
113 Ruth Hunt και Johan Jensen, οι εμπειρίες των νεαρών Lbtiq στα σχολεία της Αγγλίας: έκθεση για το σχολείο (Λονδίνο, Stonewall, 2007), σελ. 3.
114 "Κοινωνικός αποκλεισμός των νέων λεσβιών, γκέι, αμφισεξουαλικών και τράνς στην Ευρώπη", ILGA- Διεθνής λεσβιακή και γκέι Οργάνωση Νεολαίας, 2006.
115 Δείτε το γενικό σχόλιο αριθ. 4 (CRC/GC/2003/4) της Επιτροπής Δικαιωμάτων των Παιδιών, παράγρ. 26 και 28. Δείτε επίσης της Διεθνούς Διάσκεψης Πληθυσμού και Ανάπτυξης, το πρόγραμμα δράσης, παράγρ. 7,47, Επιτροπή Πληθυσμού και επίλυσης της Ανάπτυξης 2009 / 1, παράγρ. 7, και την Διεθνή τεχνική καθοδήγηση της UNESCO για τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, τομείς 2.3 και 3.4.
116 A/65/162, παράγρ. 23. Δείτε "Η ολοκληρωμένη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση: δίνει στις νέες τις πληροφορίες, τις δεξιότητες και τις γνώσεις που χρειάζονται”, UNFPA, και “Πρότυπα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στην Ευρώπη", Περιφερειακό Γραφείο για την Ευρώπη και το Ομοσπονδιακό Κέντρο Αγωγής Υγείας (περιλαμβανομένης της σελίδας 27).
117 Επιτροπή Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων γενικό σχόλιο αριθ. 34 (CCPR/C/GC/34), παράγρ. 26. Δείτε επίσης γενικό σχόλιο αριθ. 22 (CCPR/C/21/Rev.1/Add.4), παράγρ. 8. 118 Δείτε A/HRC/4/37, παράγρ. 96, A/HRC/10/12/Add.1, παράγρ. 2574-2582, και A/HRC/16/44, A/HRC/11/4/Add.1, παράγρ. 289-292 και 1513-1515, και E/CN.4/2005/64/Add.1, παράγρ. 494.