ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΤΗΣ ΙΣΠΑΝΙΑΣ , Οργανική Νομοθεσία 3/07, της 22ας Μαρτίου
ΦΕΚ 23 Μαρτίου 2007, τεύχος 71
Οργανική Νομοθεσία για την ουσιαστική ισότητα μεταξύ γυναικών και ανδρών
Η νομοθεσία λόγω του μεγέθους της χωρίστηκε σε , βρίσκεστε στο 5 μέρος
ΚΕΦΑΛΑΙΟ II
Διοικητική Δράση για την Ισότητα.
Άρθρο 23. Εκπαίδευση για την ισότητα γυναικών και ανδρών.
Το εκπαιδευτικό σύστημα περιλαμβάνει στους σκοπούς του, την εκπαίδευση για το σεβασμό των θεμελιωδών δικαιωμάτων και ελευθεριών και για την ισότητα δικαιωμάτων και ευκαιριών μεταξύ γυναικών και ανδρών.
Επιπλέον, το εκπαιδευτικό σύστημα πρέπει να συμπεριλαμβάνει ανάμεσα στις αρχές ποιότητας, την εξάλειψη των εμποδίων που δυσχεραίνουν την πραγματική ισότητα μεταξύ γυναικών και ανδρών και την προώθηση της πλήρους ισότητας μεταξύ των δύο φύλων.
Άρθρο 24. Ενσωμάτωση της αρχής της ισότητας στην εκπαιδευτική πολιτική.
1. Οι εκπαιδευτικές αρχές εξασφαλίζουν ίσο δικαίωμα στην εκπαίδευση μεταξύ γυναικών και ανδρών με την ενεργό ένταξη της αρχής της ίσης μεταχείρισης στους εκπαιδευτικούς στόχους και δράσεις, αποφεύγοντας την εμφάνιση ανισοτήτων μεταξύ γυναικών και ανδρών λόγω σεξιστικών συμπεριφορών ή συναφών κοινωνικών στερεότυπων.
2. Για το σκοπό αυτό οι εκπαιδευτικές αρχές στα πλαίσια των αντίστοιχων αρμοδιοτήτων τες αναπτύσσουν τις ακόλουθες δράσεις:
α) την ιδιαίτερη έμφαση στην αρχή της ισότητας μεταξύ γυναικών και ανδρών στα σχολικά προγράμματα σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
β) την εξάλειψη και την απόρριψη συμπεριφορών σεξιστικού περιεχομένου και στερεότυπων που συνεπάγονται διακρίσεις μεταξύ γυναικών και ανδρών, εξετάζοντας με ιδιαίτερη προσοχή τα σχολικά βιβλία και το εκπαιδευτικό υλικό.
γ) την ένταξη της μελέτης και της εφαρμογής της αρχής της ισότητας στα μαθήματα και στα προγράμματα αρχικής και συνεχιζόμενης κατάρτισης των καθηγητριών-ων.
δ) την προώθηση της ισόρροπης παρουσίας των γυναικών και των ανδρών στα όργανα ελέγχου και διοίκησης των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων.
ε) τη συνεργασία με τις υπόλοιπες εκπαιδευτικές αρχές για την ανάπτυξη σχεδίων και προγραμμάτων με στόχο την προώθηση της γνώσης των αρχών της συνεκπαίδευσης και της πραγματικής ισότητας μεταξύ γυναικών και ανδρών καθώς και τη διάδοσή τους στα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας.
στ) τη θέσπιση εκπαιδευτικών μέτρων με στόχο την αναγνώριση και τη διδασκαλία του ρόλου των γυναικών στην Ιστορία.
Άρθρο 25. Η ισότητα στα πλαίσια της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
1. Στα πλαίσια της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, οι δημόσιες αρχές κατά την άσκηση των αντίστοιχων αρμοδιοτήτων τες προωθούν τη διδασκαλία και την έρευνα για τη σπουδαιότητα και σημασία της ισότητας μεταξύ γυναικών και ανδρών.
2. Συγκεκριμένα και για το σκοπό αυτό οι δημόσιες αρχές προωθούν:
α) την ένταξη μαθημάτων σχετικά με την ισότητα γυναικών και ανδρών στα προγράμματα σπουδών που καταρτίζουν.
β) τη δημιουργία ειδικών μεταπτυχιακών.
γ) την πραγματοποίηση σχετικών με το θέμα εξειδικευμένων σπουδών και ερευνών.
Άρθρο 26. Η ισότητα στα πλαίσια της καλλιτεχνικής και πνευματικής δημιουργίας και παραγωγής.
1. Οι δημόσιες αρχές, στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων τες μεριμνούν για την ουσιαστική πραγμάτωση της αρχής της ίσης μεταχείρισης και των ίσων ευκαιριών μεταξύ γυναικών και ανδρών σε ό,τι αφορά την καλλιτεχνική και πνευματική δημιουργία, παραγωγή και διάδοση.
2. Οι διάφοροι οργανισμοί, φορείς, υπηρεσίες ή άλλες δομές της δημόσιας διοίκησης που απαρτίζουν άμεσα ή έμμεσα το σύστημα της πολιτισμικής διαχείρισης αναπτύσσουν τις ακόλουθες δράσεις:
α) Λαμβάνουν πρωτοβουλίες που αποσκοπούν στη συγκεκριμένη προώθηση των γυναικών στον πολιτισμό και στην καταπολέμηση των συγκυριακών ή και γενικευμένων διακρίσεων.
β) Αναπτύσσουν ενεργές πολιτικές ενίσχυσης της γυναικείας καλλιτεχνικής και πνευματικής δημιουργίας και παραγωγής που μεταφράζονται σε κίνητρα οικονομικής φύσεως, με στόχο τη δημιουργία των συνθηκών για την επίτευξη της πραγματικής ισότητας ευκαιριών.
γ) Προωθούν την ισόρροπη παρουσία γυναικών και ανδρών στη δημόσια πολιτιστική και καλλιτεχνική προσφορά.
δ) Μεριμνούν για την τήρηση και τη διασφάλιση της ισόρροπης αντιπροσώπευσης στα διάφορα συμβουλευτικά και επιστημονικά όργανα καθώς και στα όργανα λήψεως αποφάσεων που υφίστανται σε καλλιτεχνικό και πολιτιστικό επίπεδο.
ε) Υιοθετούν μέτρα θετικής δράσης για την καλλιτεχνική και πνευματική δημιουργία των γυναικών, προωθώντας τις πολιτιστικές, πνευματικές και καλλιτεχνικές ανταλλαγές τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές επίπεδο και συνάπτουν συμφωνίες με τους αρμόδιους οργανισμούς.
στ) Σε γενικό επίπεδο και με βάση το άρθρο 11 της παρούσας νομοθεσίας, προωθούν κάθε αναγκαία θετική δράση για την αποκατάσταση των περιπτώσεων ανισότητας κατά της γυναικείας πνευματικής, καλλιτεχνικής και πολιτιστικής παραγωγής και δημιουργίας.
Άρθρο 27. Ενσωμάτωση της αρχής της ισότητας στην πολιτική υγείας.
1. Οι πολιτικές, οι στρατηγικές και τα προγράμματα υγείας συμπεριλαμβάνουν κατά τη διατύπωση, ανάπτυξη και αξιολόγησή τους, τις διαφορετικές ανάγκες των γυναικών και των ανδρών καθώς και τα αναγκαία μέτρα για την επαρκή αντιμετώπισή τους.
2. Οι δημόσιες αρχές εξασφαλίζουν τα ίσα δικαιώματα των γυναικών και των ανδρών στην υγεία με την ενεργό ένταξη της αρχής της ίσης μεταχείρισης στους στόχους και τις δράσεις στην πολιτική υγείας, αποφεύγοντας την εμφάνιση διακρίσεων μεταξύ των δύο φύλων λόγω των βιολογικών διαφορών τους ή συναφών κοινωνικών στερεότυπων.
3. Οι δημόσιες αρχές διαμέσου των Υπηρεσιών Υγείας και των κατά περίπτωση αρμοδίων οργάνων, αναπτύσσουν σύμφωνα με την αρχή των ίσων ευκαιριών, τις ακόλουθες δράσεις:
α) Τη συστηματική λήψη πρωτοβουλιών, στα πλαίσια των δράσεων υγειονομικής εκπαίδευσης, με στόχο την επιμέρους προώθηση της υγείας των γυναικών καθώς και την πρόληψη των διακρίσεων σε βάρος τες.
β) Την προώθηση της επιστημονικής έρευνας που λαμβάνει υπόψη τις διαφορές μεταξύ γυναικών και ανδρών σε σχέση με την προστασία της υγείας τες, ιδιαίτερα όσον αφορά τη δυνατότητα πρόσβασης στη διάγνωση και τη θεραπεία, υπό το πρίσμα των κλινικών δοκιμών και της περίθαλψης.
γ) την εξέταση της σεξουαλικής παρενόχλησης και της παρενόχλησης λόγω φύλου, στα πλαίσια της προστασίας, προώθησης και βελτίωσης της υγείας στο χώρο της εργασίας.
δ) Την ένταξη της αρχής της ισότητας στην κατάρτιση του προσωπικού των υγειονομικών φορέων, διασφαλίζοντας ιδιαίτερα την ικανότητα του προσωπικού να διακρίνει και να προσφέρει φροντίδες περίθαλψης σε περιπτώσεις βίας λόγω φύλου.
ε) Την ισόρροπη παρουσία γυναικών και ανδρών σε διευθυντικές θέσεις και σε υπεύθυνες θέσεις εργασίας στο σύνολο του Συστήματος Εθνικής Υγείας.
στ) Τη συλλογή και επεξεργασία ανά φύλο, εφόσον είναι δυνατό, των στοιχείων που περιέχονται στα αρχεία, τις έρευνες, τις στατιστικές και τα άλλα συστήματα συλλογής ιατρικών ή υγειονομικών πληροφοριών.
Άρθρο 28. Κοινωνία της πληροφορίας.
1. Όλα τα δημόσια προγράμματα για την ανάπτυξη της Κοινωνίας της Πληροφορίας, λαμβάνουν ουσιαστικά υπόψη κατά το σχεδιασμό και την εφαρμογή τους την αρχή των ίσων ευκαιριών μεταξύ γυναικών και ανδρών.
2. Η Κυβέρνηση προωθεί την πλήρη ένταξη των γυναικών στην Κοινωνία της Πληροφορίας με την ανάπτυξη ειδικών προγραμμάτων κυρίως στον τομέα της πρόσβασης και κατάρτισης στις τεχνολογίες της πληροφορίας και της επικοινωνίας, λαμβάνοντας ιδιαίτερα υπόψη τις γυναίκες που ανήκουν σε ομάδες κινδύνου ή που ζουν σε αγροτικές περιοχές.
3. Στα πλαίσια της Κοινωνίας της Πληροφορίας, η κυβέρνηση προωθεί το περιεχόμενο που δημιουργούν γυναίκες.
4. Λαμβάνεται μνεία για μη σεξιστική διατύπωση και περιεχόμενο στα σχέδια μερικής ή ολικής δημόσιας χρηματοδότησης στον τομέα των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας.
Άρθρο 29. Άθληση.
1. Όλα τα δημόσια προγράμματα ανάπτυξης της άθλησης λαμβάνουν ουσιαστικά υπόψη κατά το σχεδιασμό και την εκτέλεσή τους, την αρχή της πραγματικής και αποτελεσματικής ισότητας μεταξύ γυναικών και ανδρών.
2. Η κυβέρνηση προωθεί την άθληση των γυναικών και διευκολύνει την πραγματική πρόσβαση των γυναικών στα διάφορα αθλήματα με την ανάπτυξη ειδικών προγραμμάτων για όλα τα επίπεδα και τις βαθμίδες, συμπεριλαμβάνοντας τους τομείς ευθύνης και αποφάσεων.
Άρθρο 30. Ανάπτυξη της υπαίθρου.
1. Με στόχο την ουσιαστική πραγμάτωση της ισότητας μεταξύ γυναικών και ανδρών, το Υπουργείο Γεωργίας , Αλιείας και Τροφίμων καθώς και το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, αναπτύσσουν το νομικό πρόσωπο της κοινής ιδιοκτησίας με στόχο την πλήρη αναγνώριση των δικαιωμάτων των γυναικών στον αγροτικό τομέα, την αντίστοιχη προστασία από την Κοινωνική Ασφάλιση καθώς και την αναγνώριση της εργασίας τες.
2. Στις δραστηριότητες που προωθούν την ανάπτυξη της υπαίθρου, συμπεριλαμβάνονται δράσεις που έχουν στόχο τη βελτίωση του μορφωτικού επιπέδου και του επιπέδου κατάρτισης των γυναικών και ιδιαίτερα δράσεις που διευκολύνουν την πρόσβασή τες στην αγορά εργασίας και στα διευθυντικά όργανα των επιχειρήσεων και των οργανώσεων.
3. Οι δημόσιες αρχές προωθούν νέες επαγγελματικές δραστηριότητες που διευκολύνουν τη γυναικεία εργασία στον αγροτικό κόσμο.
4. Οι δημόσιες αρχές προωθούν την ανάπτυξη δικτύων κοινωνικών υπηρεσιών για την παροχή φροντίδας στα ανήλικα, ηλικιωμένα και εξαρτώμενα άτομα ως μέτρο συμφιλίωσης της εργασίας με την οικογενειακή και προσωπική ζωή των γυναικών και των ανδρών του αγροτικού κόσμου.
5. Οι δημόσιες αρχές προωθούν τις ίσες ευκαιρίες κατά την πρόσβαση στις τεχνολογίες της πληροφορίας και των επικοινωνιών δια μέσου πολιτικών και δράσεων που απευθύνονται στη γυναίκα της υπαίθρου και την εφαρμογή εναλλακτικών τεχνολογικών λύσεων εκεί όπου δεν είναι δυνατή η επέκταση των προαναφερόμενων τεχνολογιών.
Άρθρο 31. Πολεοδομικές πολιτικές , πολιτικές χωροταξίας και κατοικίας.
1. Οι πολιτικές και τα σχέδια της δημόσιας διοίκησης σχετικά με την πρόσβαση στην κατοικία, περιλαμβάνουν μέτρα με στόχο την ουσιαστική εφαρμογή της αρχής της ισότητας μεταξύ γυναικών και ανδρών.
Κατά τον ίδιο τρόπο, οι πολεοδομικές και χωροταξικές πολιτικές λαμβάνουν υπόψη τις ανάγκες των διαφόρων κοινωνικών ομάδων και των διαφόρων τύπων οικογενειακών δομών και διευκολύνουν την πρόσβαση με ίσους όρους στις διάφορες αστικές υπηρεσίες και υποδομές.
2. Η κυβέρνηση, στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων της, προωθεί την πρόσβαση στην κατοικία των γυναικών που αντιμετωπίζουν ιδιαίτερες ανάγκες ή κίνδυνο αποκλεισμού καθώς και των γυναικών που υπήρξαν θύματα βίας λόγω φύλου, φροντίζοντας ιδιαίτερα και στις δύο περιπτώσεις, τις γυναίκες που έχουν την αποκλειστική φροντίδα ανήλικων παιδιών.
3. Η δημόσια διοίκηση λαμβάνει υπόψη την προοπτική του φύλου στο σχεδιασμό της πόλεως, στις χωροταξικές πολιτικές και στον ορισμό και την εκτέλεση του πολεοδομικού σχεδιασμού χρησιμοποιώντας ιδιαίτερα για το σκοπό αυτό τους μηχανισμούς και τα μέσα που προωθούν και διευκολύνουν τη συμμετοχή των πολιτισών-ων και τη διαφάνεια.
Την νομοθεσία την βρήκαμε στις 22.1.10 στην http://groups.yahoo.com/group/feministacttalk/attachments/folder/598664777/item/list