22 Ιαν 2010

Ισπανία 16


Δέκατη τέταρτη Συμπληρωματική Διάταξη. Τροποποιήσεις του νόμου περί Παραβάσεων και Κυρώσεων από τα Επαγγελματικά Δικαστήρια
Το αναθεωρημένο κείμενο του νόμου περί Παραβάσεων και Κυρώσεων από τα Επαγγελματικά Δικαστήρια που εγκρίθηκε με το Βασιλικό Νομοθετικό Διάταγμα 2/1995, της 7ης Απριλίου τροποποιείται ως εξής:
Πρώτον. Προστίθεται μια νέα παράγραφος, 13 στο άρθρο 7 με την ακόλουθη διατύπωση:
«13. Μη συμμόρφωση με τις υποχρεώσεις σχετικά με τα σχέδια ισότητας που θεσπίζονται στο Καταστατικό των Εργαζομένων ή στην εφαρμοστέα συλλογική σύμβαση ».
Δεύτερον. Τροποποιούνται οι παράγραφοι 12 και 13 α του άρθρου 8 και προστίθεται μια νέα παράγραφος 17, με την ακόλουθη διατύπωση:
«12. Οι μονομερείς αποφάσεις της επιχείρησης που συνεπάγονται άμεσες ή έμμεσες δυσμενείς διακρίσεις λόγω ηλικίας, αναπηρίας, οι ευνοϊκές ή δυσμενείς αποφάσεις σε θέματα μισθών, ημερήσιου ωραρίου, κατάρτισης, προαγωγής και των άλλων συνθηκών εργασίας, λόγω φύλου, καταγωγής συμπεριλαμβανόμενης της φυλετικής ή εθνοτικής, οικογενειακής κατάστασης, κοινωνικής κατάστασης, θρησκείας ή πεποιθήσεων, πολιτικών ιδεών, σεξουαλικού προσανατολισμού, ένταξης ή μη σε συνδικάτα και στις συμφωνίες τους, δεσμών συγγένειας με άλλους εργαζόμενους στην επιχείρηση ή ομιλούμενης γλώσσας σε Ισπανικό έδαφος, καθώς και οι αποφάσεις της επιχείρησης που συνεπάγονται δυσμενή μεταχείριση των εργαζομένων ως αντίδραση σε προσφυγή κατά της επιχείρησης ή σε διοικητική ή δικαστική πράξη που έχει στόχο την απαίτηση της εφαρμογής της αρχής της ίσης μεταχείρισης και της μη διάκρισης ».
«13 α. Η παρενόχληση για λόγους φυλετικής ή εθνοτικής καταγωγής, θρησκείας ή πεποιθήσεων, ηλικίας ή σεξουαλικού προσανατολισμού και η παρενόχληση λόγω φύλου όταν πραγματοποιείται στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων της διεύθυνσης της επιχείρησης, ανεξάρτητα με το ποιος άσκησε την παρενόχληση, εφόσον ο εργοδότης γνώριζε την ύπαρξή της και δεν έλαβε τα απαραίτητα μέτρα για την παρεμπόδισή της».
«17. Η μη κατάρτιση ή η μη εφαρμογή του σχεδίου ισότητας ή η κατάρτιση του παραβιάζοντας με έκδηλο τρόπο τους προβλεπόμενους όρους, όταν η υποχρέωση κατάρτισης του εν λόγω σχεδίου εμπίπτει στην παραγράφου 2 του άρθρου 46 α του παρόντος νόμου».
Τρίτον. Τροποποιείται το πρώτο εδάφιο του άρθρου 46, το οποίο διατυπώνεται ως ακολούθως:
«Με την επιφύλαξη των κυρώσεων που αναφέρονται στο άρθρο 40.1 και με εξαίρεση τις διατάξεις του άρθρου 46 α) του παρόντος νόμου, οι εργοδότες που έχουν διαπράξει πολύ σοβαρές παραβάσεις σύμφωνα με τα άρθρα 16 και 23 του παρόντος νόμου σε θέματα απασχόλησης και προστασίας σε περίπτωση ανεργίας».
Τέταρτον. Προστίθεται ένα νέο Υπο-τμήμα 3 α στο Τμήμα 2 του Κεφαλαίου VI, που αποτελείται από ένα νέο άρθρο 46 α, ως ακολούθως:
«Υπο-τμήμα τρία α. Ευθύνες σε θέματα ισότητας
Άρθρο 46 α. Ειδικές επιχειρηματικές ευθύνες.
1. Στους επιχειρηματίες που έχουν διαπράξει πολύ σοβαρές παραβάσεις σύμφωνα με τις παραγράφους 12, 13 και 13 α) του άρθρου 8 και την παράγραφο 2 του άρθρου 16 του παρόντος νόμου, με την επιφύλαξη των διατάξεων της παραγράφου 1 του άρθρου 40, επιβάλλονται οι ακόλουθες πρόσθετες κυρώσεις:
α) Αυτόματη απώλεια των ενισχύσεων, επιδοτήσεων και γενικά των ευεργετημάτων που απορρέουν από την εφαρμογή των προγραμμάτων απασχόλησης, με ισχύ από την ημερομηνία που διαπράχτηκε η παράβαση και
β) αυτόματος αποκλεισμός για διάστημα έξι μηνών από την πρόσβαση στα ευεργετήματα αυτά .
2. Με την επιφύλαξη των ανωτέρω, σε περίπτωση πολύ σοβαρών παραβάσεων σύμφωνα με την παράγραφο 12 του άρθρου 8 και την παράγραφο 2 του άρθρου 16 του παρόντος νόμου σχετικά με τις περιπτώσεις άμεσης ή έμμεσης διάκρισης λόγω φύλου, οι πρόσθετες κυρώσεις που αναφέρονται στην προηγούμενη παράγραφο, μπορούν να αντικατασταθούν από την κατάρτιση και την εφαρμογή ενός σχεδίου ισότητας στην επιχείρηση με απόφαση της αρμόδιας εργασιακής αρχής, μετά από αίτηση της επιχείρησης και σχετική έκθεση της Επιθεώρησης Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, σύμφωνα με τις κανονιστικές διατάξεις και με ταυτόχρονη αναστολή της προθεσμίας επιβολής των πρόσθετων κυρώσεων .
Σε περίπτωση μη κατάρτισης ,ή μη εφαρμογής του σχεδίου ισότητας ή έκδηλης μη συμμόρφωσης με τους όρους που θεσπίζονται στην απόφαση της εργασιακής αρχής, η ανωτέρω αρχή με πρόταση της Επιθεώρησης Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και με την επιφύλαξη της επιβολής των κατάλληλων κυρώσεων από την επιτροπή παραβάσεων που θεσπίζει το εδάφιο 17 του άρθρου 8, ακυρώνει την αναστολή των πρόσθετων κυρώσεων που επιβάλλονται με τον ακόλουθο τρόπο:
α) Αυτόματη απώλεια των ενισχύσεων, επιδοτήσεων και γενικά των ευεργετημάτων που αναφέρονται στο στοιχείο α) της προηγούμενης παραγράφου που εφαρμόζεται με ισχύ από την ημερομηνία που διαπράχτηκε η παράβαση;
β) Αποκλεισμός από την πρόσβαση στα ευεργετήματα αυτά για διάστημα έξι μηνών που αρχίζει από την ημερομηνία της απόφασης της εργασιακής αρχής με την οποία ακυρώνεται η αναστολή και επιβολή των πρόσθετων κυρώσεων ».
Δέκατη Πέμπτη Συμπληρωματική Διάταξη. Τροποποίηση του Βασιλικού Νομοθετικού Διατάγματος το οποίο ρυθμίζει τις επιδοτήσεις εισφορών στην Κοινωνική Ασφάλιση για τις συμβάσεις ευκαιριακής εργασίας που συνάπτονται με άνεργους με σκοπό την αντικατάσταση των εργαζομένων που βρίσκονται σε άδεια μητρότητας, υιοθεσίας ή αναδοχής.
Τροποποιείται το άρθρο 1 του Βασιλικού Νομοθετικού Διατάγματος 11/1998, της 4ης Σεπτεμβρίου με το οποίο ρυθμίζονται οι επιδοτήσεις εισφορών στην Κοινωνική Ασφάλιση για τις συμβάσεις ευκαιριακής εργασίας που συνάπτονται με άνεργους με σκοπό την αντικατάσταση των εργαζομένων που βρίσκονται σε άδεια μητρότητας, υιοθεσίας ή αναδοχής, ως ακολούθως:
«Θεμελιώνεται δικαίωμα επιδότησης στο 100 τοις 100 των εργοδοτικών εισφορών στην Κοινωνική Ασφάλιση, συμπεριλαμβάνοντας τις εισφορές για εργατικά ατυχήματα και επαγγελματικές ασθένειες καθώς και τις εργοδοτικές εισφορές σε περίπτωση κοινής καταβολής.
α) Οι συμβάσεις ευκαιριακής εργασίας που συνάπτονται με άνεργους για την αντικατάσταση εργαζομένων που διέκοψαν τη σύμβαση εργασίας τους λόγω κινδύνου κατά την εγκυμοσύνη, ή το μητρικό θηλασμό ή μέχρι την έναρξη ισχύος της σύμβασης λόγω βιολογικής μητρότητας ή έως το βρέφος να συμπληρώσει την ηλικία των εννέα μηνών αντίστοιχα ,ή και στις δύο περιπτώσεις όταν παύσει να υφίσταται η αδυναμία της εργαζόμενης να επιστρέψει στην προηγούμενη θέση της ή σε άλλη θέση συμβατή με τη κατάστασή της .
β) Οι συμβάσεις ευκαιριακής εργασίας που συνάπτονται με άνεργους για την αντικατάσταση εργαζομένων γυναικών και ανδρών που διέκοψαν τη σύμβαση εργασίας τους κατά τη διάρκεια της περιόδου άδειας λόγω μητρότητας, υιοθεσίας ή αναδοχής ,είτε με σκοπό την υιοθεσία είτε μόνιμης, που έχουν λάβει άδεια πατρότητας σύμφωνα με τους όρους που θεσπίζονται στα άρθρα 48.4 και 48 α του Καταστατικού των Εργαζομένων. Η μέγιστη διάρκεια των επιδοτήσεων που προβλέπεται στην παρούσα παράγραφο β) συμπίπτει με τη μέγιστη διάρκεια της διακοπής της σύμβασης που αναφέρεται στα προαναφερόμενα άρθρα του προηγούμενου εδαφίου.
Σε περίπτωση που ο εργαζόμενος δεν εξαντλήσει την περίοδο άδειας ή απουσίας που δικαιούται, τα ευεργετήματα καταργούνται με την επιστροφή του στην επιχείρηση.
γ) Οι συμβάσεις ευκαιριακής εργασίας που συνάπτονται με άνεργους με σκοπό την αντικατάσταση αυτοτελώς απασχολούμενων εργαζόμενων, ή μελών συνεταιριστικών επιχειρήσεων σε περιπτώσεις κινδύνου κατά την εγκυμοσύνη ή το μητρικό θηλασμό, αδείας λόγω μητρότητας, υιοθεσίας ή αναδοχής ή διακοπής της δραστηριότητας λόγω πατρότητας σύμφωνα με τις διατάξεις των προηγούμενων παραγράφων ».
Δέκατη έκτη Συμπληρωματική Διάταξη Τροποποιήσεις του νόμου περί Επειγόντων Μέτρων για τη Μεταρρύθμιση της Αγοράς Εργασίας με στόχο την αύξηση της απασχόλησης και τη βελτίωση της ποιότητας της.
Τροποποιείται η δεύτερη συμπληρωματική διάταξη του νόμου 12/2001, της 9ης Ιουλίου νόμου περί Επειγόντων Μέτρων για τη Μεταρρύθμιση της Αγοράς Εργασίας με στόχο την αύξηση της απασχόλησης και τη βελτίωση της ποιότητας της, ως ακολούθως:
«Δεύτερη συμπληρωματική διάταξη. Επιδοτήσεις των εισφορών Κοινωνικής Ασφάλισης των εργαζόμενων σε περίοδο άδειας λόγω μητρότητας, υιοθεσίας, αναδοχής, κινδύνου κατά την εγκυμοσύνη, κινδύνου κατά το μητρικό θηλασμό ή διακοπής της δραστηριότητας λόγω πατρότητας.
Στις εισφορές των εργαζομένων ή των μελών συνεταιριστικών επιχειρήσεων, των ελεύθερων επαγγελματιών ή των αυτοτελώς απασχολούμενων που αντικαθίστανται κατά τη διάρκεια της άδειας μητρότητας, υιοθεσίας, αναδοχής, πατρότητας, κινδύνου κατά την εγκυμοσύνη ή κινδύνου κατά το μητρικό θηλασμό, μέσω των επιδοτούμενων συμβάσεων ευκαιριακής εργασίας που συνάπτονται με άνεργους σύμφωνα με το Βασιλικό Νομοθετικό Διάταγμα 11/1998, της 4ης Σεπτεμβρίου, θα εφαρμόζεται:
α) Επιδότηση σε ποσοστό 100 τοις 100 των εργοδοτικών εισφορών Κοινωνικής Ασφάλισης συμπεριλαμβάνοντας τα εργατικά ατυχήματα και τις επαγγελματικές ασθένειες και των εργοδοτικών εισφορών σε περίπτωση κοινής καταβολής όταν πρόκειται για εργαζόμενους που υπάγονται σε καθεστώς Κοινωνικής Ασφάλισης εργαζομένων για λογαριασμό τρίτων.
β) Επιδότηση σε ποσοστό 100 τοις 100 της εισφοράς που προκύπτει από την εφαρμογή στην ελάχιστη ή σταθερή βάση υπολογισμού του υποχρεωτικού ποσοστού εισφοράς που θεσπίζεται για τους εργαζόμενους που υπάγονται σε καθεστώς Κοινωνικής Ασφάλισης ελεύθερων επαγγελματιών . Η επιδότηση αυτή εφαρμόζεται μόνο στην περίπτωση που η διακοπή της δραστηριότητας για τις ανωτέρω αιτίες συμπίπτει χρονικά με τη σύμβαση ευκαιριακής εργασίας για την αντικατάσταση και σε κάθε περίπτωση με μέγιστο όριο τη διάρκεια της διακοπής ».