Τέχνη: Queer ματιές στο Ινστιτούτο Barber
Campbell Χ: επισκεφθείτε μια ελάχιστα γνωστή συλλογή στο Μπέρμιγχαμ και ανακαλύψτε queer θησαυρό
Στο Πανεπιστήμιο του Birmingham το Ινστιτούτο Barber, που ιδρύθηκε από την Dame Martha Constance Hattie Barber στη μνήμη του συζύγου της William Henry Barber, ότι έχει μία από τις καλύτερες συλλογές της τέχνης που συναρμολογεί την Αγγλία του 20ου αιώνα. Έχει ανοίξει περισσότερο τις πόρτες του στην Lbtiq κοινότητα και, στην πραγματικότητα, είναι υπερήφανο να αναγνωρίσει ότι πολλά από τα έργα τέχνης έχουν ευδιάκριτα queer αισθητική.
Έκανα μια βόλτα στο χώρο της γκαλερί, όπου ξεναγήθηκα ευχάριστα σε ό,τι ήταν Lbtiq στο Ινστιτούτο Barber.
Ίσως είναι ήδη γνωστη σε κάποια, η ευγενής Rosalba Carriera που ανήκει στην ομάδα ακτιβιστριών, που ασχολείται με την ισότητα των γυναικών στην τέχνη, Guerilla Girls, το Rosalba Carriera είναι η κωδική ονομασία μιας από τις ανώνυμες ακτιβίστριες που μάχονται τον σεξισμό και τη διαγραφή της ιστορίας των γυναικών στις καλές τέχνες. Η πραγματική Rosalba Carriera (1675-1757) ήταν μια άγαμη Ενετή ζωγράφος διάσημη για μινιατούρες της αλλά και για το πορτρέτο της του Gustavus Hamilton, δεύτερος υποκόμης της Boyne (1710-1746), ένας νεαρός πολυταξιδεμένος, άγαμος queer αριστοκράτης. Όπου η Carriera και ο Boyne μάς στέλνουν μηνύματα στους πιο πίσω αιώνες, όταν απεικόνισε τον Hamilton με να φορά ένα καπέλο διφορούμενο, που το φορούσαν γυναίκες και άνδρες, ή με το δαντελένιο πέπλο με το οποίο καλύπτει κόκκινα μαλλιά του. Η λευκή μάσκα στο κεφάλι του, όπου έχει τοποθετηθεί κυρίως στη μία πλευρά, και όλα αυτά θα μπορούσαν να έχουν χρησιμοποιηθεί επιτυχώς για να αποκρύψουν το φύλο του στο βενετσιάνικο καρναβάλι από όπου φαίνεται να έχει προέλθει το πορτραίτο.
Πολλές από εμάς πιστεύουν πως το 'λεσβοραντάρ' μας μπορεί να μας πει αν αυτό που βλέπουμε σε μια φωτογραφία ή στη ζωγραφική δείχνει επιθυμία ή απλή περιέργεια. Ένα τέτοιο πορτρέτο της Κόμισσας Golovine (1766 - 1821), ζωγραφίστηκε από την Elisabeth Vigeé-Lebrun (1755-1842), η οποία ήταν η πιο περιζήτητη καλλιτέχνιδα της εποχής της. Η Vigeé-Lebrun ήταν βασιλόφρονη και επιστήθια φίλη της καταδικασμένης Γαλλίδας βασίλισσας Marie Antoinette, την οποία η ίδια ζωγράφισε αρκετές φορές. Κατέφυγε στη Γαλλία κατά την περίοδο της Επανάστασης και παρέμεινε στην εξορία, όπου έγινε μέλος της Ακαδημίας της Φλωρεντίας, της Ρώμης, της Μπολόνια, της Αγίας Πετρούπολης και του Βερολίνου. Έγινε στενή φίλη με την Κόμισσα Golovine η οποία ήταν επίσης καλλιτέχνιδα και συνθέτρια. Η κοντέσα Golovine αναγκάστηκε να διαφύγει στην Αγία Πετρούπολη, λόγω σκανδαλωδών φημών για την προσωπική της ζωή. Αυτή εμφανίζεται ντυμένη με μποέμ (ανδρικά) ρούχα της εποχής, το τουρκικό σάλι ριγμένο στους ώμους της και τη χαλαρότητα των μαλλιών της, προδίδουν υπαινιγμούς κινδύνου. Αλλά η έκφραση στα μάτια της είναι αυτή που ευαισθητοποίησε τις μελετήτριες. Εκείνη κοιτάζει κατευθείαν την ζωγράφο με τέτοια ζεστασιά και λαχτάρα, καθώς πιστεύεται (όπως κάποιες λένε), πως αν και οι δύο ήταν παντρεμένες με άνδρες, ίσως να είχαν μια σχέση αμφισεξουαλική ή λεσβιακή την οποία κράτησαν μυστική.
Το Ινστιτούτο Barber παρέχει ξεναγήσεις και ομιλίες για την ιστορία του Lbtiq Μήνα. Αυτό το άνοιγμα της τέχνης και του χώρου του μουσείου σε queer ερμηνείες ορισμένων από τις συλλογές του είναι αναζωογονητικές και πρέπει να υποστηριχθούν. Επισκεφθείτε το εδώ!
Η έκθεση αν ξεκίνησε στις 24 Φεβρουαρίου και τελειώσε στις 22 Απριλίου στην
Lady Barber Gallery, τα έργα μπορείτε πλέον να τα βρείτε σε διαφορετικές αίθουσες.
Η ταχυδρομική διεύθυνση του Ινστιτούτου Καλών Τεχνών Barber
The Barber Institute of Fine Arts
University of Birmingham
Edgbaston
Birmingham
B15 2TS
Την είδηση την βρήκαμε στις 25.4.12 και την μεταφράσαμε απότ την Diva magazine στην http://www.divamag.co.uk/category/arts-entertainment/art-queer-glances-at-the-barber-institute.aspx
Την φωτογραφία την βρήκαμε την ιστοσελίδα του Ινστιτούτου Barber
Campbell Χ: επισκεφθείτε μια ελάχιστα γνωστή συλλογή στο Μπέρμιγχαμ και ανακαλύψτε queer θησαυρό
Στο Πανεπιστήμιο του Birmingham το Ινστιτούτο Barber, που ιδρύθηκε από την Dame Martha Constance Hattie Barber στη μνήμη του συζύγου της William Henry Barber, ότι έχει μία από τις καλύτερες συλλογές της τέχνης που συναρμολογεί την Αγγλία του 20ου αιώνα. Έχει ανοίξει περισσότερο τις πόρτες του στην Lbtiq κοινότητα και, στην πραγματικότητα, είναι υπερήφανο να αναγνωρίσει ότι πολλά από τα έργα τέχνης έχουν ευδιάκριτα queer αισθητική.
Έκανα μια βόλτα στο χώρο της γκαλερί, όπου ξεναγήθηκα ευχάριστα σε ό,τι ήταν Lbtiq στο Ινστιτούτο Barber.
Ίσως είναι ήδη γνωστη σε κάποια, η ευγενής Rosalba Carriera που ανήκει στην ομάδα ακτιβιστριών, που ασχολείται με την ισότητα των γυναικών στην τέχνη, Guerilla Girls, το Rosalba Carriera είναι η κωδική ονομασία μιας από τις ανώνυμες ακτιβίστριες που μάχονται τον σεξισμό και τη διαγραφή της ιστορίας των γυναικών στις καλές τέχνες. Η πραγματική Rosalba Carriera (1675-1757) ήταν μια άγαμη Ενετή ζωγράφος διάσημη για μινιατούρες της αλλά και για το πορτρέτο της του Gustavus Hamilton, δεύτερος υποκόμης της Boyne (1710-1746), ένας νεαρός πολυταξιδεμένος, άγαμος queer αριστοκράτης. Όπου η Carriera και ο Boyne μάς στέλνουν μηνύματα στους πιο πίσω αιώνες, όταν απεικόνισε τον Hamilton με να φορά ένα καπέλο διφορούμενο, που το φορούσαν γυναίκες και άνδρες, ή με το δαντελένιο πέπλο με το οποίο καλύπτει κόκκινα μαλλιά του. Η λευκή μάσκα στο κεφάλι του, όπου έχει τοποθετηθεί κυρίως στη μία πλευρά, και όλα αυτά θα μπορούσαν να έχουν χρησιμοποιηθεί επιτυχώς για να αποκρύψουν το φύλο του στο βενετσιάνικο καρναβάλι από όπου φαίνεται να έχει προέλθει το πορτραίτο.
Πολλές από εμάς πιστεύουν πως το 'λεσβοραντάρ' μας μπορεί να μας πει αν αυτό που βλέπουμε σε μια φωτογραφία ή στη ζωγραφική δείχνει επιθυμία ή απλή περιέργεια. Ένα τέτοιο πορτρέτο της Κόμισσας Golovine (1766 - 1821), ζωγραφίστηκε από την Elisabeth Vigeé-Lebrun (1755-1842), η οποία ήταν η πιο περιζήτητη καλλιτέχνιδα της εποχής της. Η Vigeé-Lebrun ήταν βασιλόφρονη και επιστήθια φίλη της καταδικασμένης Γαλλίδας βασίλισσας Marie Antoinette, την οποία η ίδια ζωγράφισε αρκετές φορές. Κατέφυγε στη Γαλλία κατά την περίοδο της Επανάστασης και παρέμεινε στην εξορία, όπου έγινε μέλος της Ακαδημίας της Φλωρεντίας, της Ρώμης, της Μπολόνια, της Αγίας Πετρούπολης και του Βερολίνου. Έγινε στενή φίλη με την Κόμισσα Golovine η οποία ήταν επίσης καλλιτέχνιδα και συνθέτρια. Η κοντέσα Golovine αναγκάστηκε να διαφύγει στην Αγία Πετρούπολη, λόγω σκανδαλωδών φημών για την προσωπική της ζωή. Αυτή εμφανίζεται ντυμένη με μποέμ (ανδρικά) ρούχα της εποχής, το τουρκικό σάλι ριγμένο στους ώμους της και τη χαλαρότητα των μαλλιών της, προδίδουν υπαινιγμούς κινδύνου. Αλλά η έκφραση στα μάτια της είναι αυτή που ευαισθητοποίησε τις μελετήτριες. Εκείνη κοιτάζει κατευθείαν την ζωγράφο με τέτοια ζεστασιά και λαχτάρα, καθώς πιστεύεται (όπως κάποιες λένε), πως αν και οι δύο ήταν παντρεμένες με άνδρες, ίσως να είχαν μια σχέση αμφισεξουαλική ή λεσβιακή την οποία κράτησαν μυστική.
Το Ινστιτούτο Barber παρέχει ξεναγήσεις και ομιλίες για την ιστορία του Lbtiq Μήνα. Αυτό το άνοιγμα της τέχνης και του χώρου του μουσείου σε queer ερμηνείες ορισμένων από τις συλλογές του είναι αναζωογονητικές και πρέπει να υποστηριχθούν. Επισκεφθείτε το εδώ!
Η έκθεση αν ξεκίνησε στις 24 Φεβρουαρίου και τελειώσε στις 22 Απριλίου στην
Lady Barber Gallery, τα έργα μπορείτε πλέον να τα βρείτε σε διαφορετικές αίθουσες.
Η ταχυδρομική διεύθυνση του Ινστιτούτου Καλών Τεχνών Barber
The Barber Institute of Fine Arts
University of Birmingham
Edgbaston
Birmingham
B15 2TS
Την είδηση την βρήκαμε στις 25.4.12 και την μεταφράσαμε απότ την Diva magazine στην http://www.divamag.co.uk/category/arts-entertainment/art-queer-glances-at-the-barber-institute.aspx
Την φωτογραφία την βρήκαμε την ιστοσελίδα του Ινστιτούτου Barber