H συγγράφισα που μας έμπλεξε στα νήματα του 19ου αιώνα (και στη τηλεόραση) με την μεταφορά του βιβλίου "Tipping the Velvet", το “Συγγένεια” και το “Fingersmith”, πριν αναφερθεί στη κατεστραμμένη ζωή στο μεταπολεμικό Λονδίνο στο βιβλίο “Νυχτερινό Ρολόϊ”, μπορεί να έχει συμβάλει στο μεγαλύτερο μέρος της πρόσφατης λεσβιακής αφήγησης, αλλά βλέπει την εαυτή της ως μια αργή συγγράφισα.
Μιλώντας μετά την ημέρα που κέρδισε την ελευθερία του City του Λονδίνου, η Sarah Waters είναι τόσο όμορφη και λιτή όπως πάντα. Από το Booker-μικρές ιστορίες φαντασμάτων της έως το "The Little Stranger” που μάς είχε τρομάξει όλες το 2009, έχει εργαστεί σκληρά για το επόμενο μυθιστόρημά της.
Ποιά η αναφορά του νέου βιβλίου σας;
Sarah Waters: Είναι μια πάρα πολύ λεσβιακή ιστορία που είναι πολύ καλή για να την παρατήσω. Μου άρεσε που έγραψα την “Μικρή ξένη”, αλλά ήταν ένα βιβλίο από το οποίο λείπει το λεσβιακό ρομάντζο. [Γελά συγκρατημένα] Έτσι, αυτό το βιβλίο έχει μεγάλη δόση λεσβιακού ρομαντισμού.
Οι αναγνώστριές μας θα χαρούν.
Είναι ένα βιβλίο γεμάτο λεσβιακό πάθος αλλά και τρόμου! Έχει λίγα πρόσωπα – κυρίως δύο γυναίκες και λίγους χαρακτήρες γύρω τις. Αναφέρεται στο Λονδίνο στις αρχές του 1920, η οποία είναι μια νέα περίοδος για μένα, έτσι ώστε έχει χρειαστεί να κάνω αρκετές σχετικές έρευνες. Είναι μια συναρπαστική στιγμή, δεν είναι σε αντίθεση με τον μετά-δευτέρου παγκοσμίου πολέμου κόσμο, διαδραματίζεται σε ένα μεταπολεμικό Λονδίνο, που είναι ακόμα στην ανάκαμψη.
Αλλά δεν γνωρίζω ακόμη πώς θα τελειώσει. Συνήθως μου αρέσει να έχω σχεδιάσει το όλο θέμα από την αρχή, αλλά για αυτό το βιβλίο απλά αφήνω να με πάει όπου θέλει να με πάει.
Πώς αισθάνεστε για αυτό;
Εξασθενίζει κατά καιρούς. Νιώθω ίσως έχω κάνει λάθος σε πολύ βασικές αποφάσεις και δεν θα είμαι ποτέ σε θέση να τις ξαναπεράσω και πάλι. Αλλά εξακολουθώ να αισθάνομαι εντάξει με αυτό το βιβλίο.
Λοιπόν έχετε προσχεδιάσει κάθε βιβλίο σας στο παρελθόν;
Κάποια με μεγαλύτερη ακρίβεια από ό,τι άλλα. Στο βιβλίο Fingersmith, ήταν τόσο περίπλοκη η ιστορία που έπρεπε να προσχεδιάσω τα πάντα. Αλλά με το Ρολόι νύχτας, που η ιστορία ήταν πιο συναισθηματική, είχα τη βασική δομή, αλλά η διαδικασία γραφής βγήκε ακριβώς όπως αισθάνθηκαν οι χαρακτήρες μου.
Είμαι ίσως στα δύο τρίτα ή στα τρία τέταρτα της διαδρομής αυτού του νέου βιβλίου. Όσο πιο πολύ καιρό χρειαστώ, τόσο μεγαλύτερη εμπιστοσύνη μπορώ να έχω στο αποτέλεσμα: η πρώτη χρονιά ή οι δύο είναι αρκετά διερευνητικές και, στη συνέχεια, συγκεντρώνομαι με ορμή στο βιβλίο. Έτσι, ελπίζω ότι φέτος θα είναι μια πραγματικά παραγωγική χρονιά και πως θα δώσω τις τελευταίες πινελιές. Το αναδιατυπώνω όσο περνάει ο καιρός.
Διαβάστε την υπόλοιπη συνέντευξης στην Diva του Ιουλίου 2012.
Την είδηση την βρήκαμε στις 29.5.12 και την μεταφράσαμε από την Diva magazine στην http://www.divamag.co.uk/category/arts-entertainment/interview-sarah-waters.aspx
Μιλώντας μετά την ημέρα που κέρδισε την ελευθερία του City του Λονδίνου, η Sarah Waters είναι τόσο όμορφη και λιτή όπως πάντα. Από το Booker-μικρές ιστορίες φαντασμάτων της έως το "The Little Stranger” που μάς είχε τρομάξει όλες το 2009, έχει εργαστεί σκληρά για το επόμενο μυθιστόρημά της.
Ποιά η αναφορά του νέου βιβλίου σας;
Sarah Waters: Είναι μια πάρα πολύ λεσβιακή ιστορία που είναι πολύ καλή για να την παρατήσω. Μου άρεσε που έγραψα την “Μικρή ξένη”, αλλά ήταν ένα βιβλίο από το οποίο λείπει το λεσβιακό ρομάντζο. [Γελά συγκρατημένα] Έτσι, αυτό το βιβλίο έχει μεγάλη δόση λεσβιακού ρομαντισμού.
Οι αναγνώστριές μας θα χαρούν.
Είναι ένα βιβλίο γεμάτο λεσβιακό πάθος αλλά και τρόμου! Έχει λίγα πρόσωπα – κυρίως δύο γυναίκες και λίγους χαρακτήρες γύρω τις. Αναφέρεται στο Λονδίνο στις αρχές του 1920, η οποία είναι μια νέα περίοδος για μένα, έτσι ώστε έχει χρειαστεί να κάνω αρκετές σχετικές έρευνες. Είναι μια συναρπαστική στιγμή, δεν είναι σε αντίθεση με τον μετά-δευτέρου παγκοσμίου πολέμου κόσμο, διαδραματίζεται σε ένα μεταπολεμικό Λονδίνο, που είναι ακόμα στην ανάκαμψη.
Αλλά δεν γνωρίζω ακόμη πώς θα τελειώσει. Συνήθως μου αρέσει να έχω σχεδιάσει το όλο θέμα από την αρχή, αλλά για αυτό το βιβλίο απλά αφήνω να με πάει όπου θέλει να με πάει.
Πώς αισθάνεστε για αυτό;
Εξασθενίζει κατά καιρούς. Νιώθω ίσως έχω κάνει λάθος σε πολύ βασικές αποφάσεις και δεν θα είμαι ποτέ σε θέση να τις ξαναπεράσω και πάλι. Αλλά εξακολουθώ να αισθάνομαι εντάξει με αυτό το βιβλίο.
Λοιπόν έχετε προσχεδιάσει κάθε βιβλίο σας στο παρελθόν;
Κάποια με μεγαλύτερη ακρίβεια από ό,τι άλλα. Στο βιβλίο Fingersmith, ήταν τόσο περίπλοκη η ιστορία που έπρεπε να προσχεδιάσω τα πάντα. Αλλά με το Ρολόι νύχτας, που η ιστορία ήταν πιο συναισθηματική, είχα τη βασική δομή, αλλά η διαδικασία γραφής βγήκε ακριβώς όπως αισθάνθηκαν οι χαρακτήρες μου.
Είμαι ίσως στα δύο τρίτα ή στα τρία τέταρτα της διαδρομής αυτού του νέου βιβλίου. Όσο πιο πολύ καιρό χρειαστώ, τόσο μεγαλύτερη εμπιστοσύνη μπορώ να έχω στο αποτέλεσμα: η πρώτη χρονιά ή οι δύο είναι αρκετά διερευνητικές και, στη συνέχεια, συγκεντρώνομαι με ορμή στο βιβλίο. Έτσι, ελπίζω ότι φέτος θα είναι μια πραγματικά παραγωγική χρονιά και πως θα δώσω τις τελευταίες πινελιές. Το αναδιατυπώνω όσο περνάει ο καιρός.
Διαβάστε την υπόλοιπη συνέντευξης στην Diva του Ιουλίου 2012.
Την είδηση την βρήκαμε στις 29.5.12 και την μεταφράσαμε από την Diva magazine στην http://www.divamag.co.uk/category/arts-entertainment/interview-sarah-waters.aspx