16 Οκτ 2012

Το κυνήγι μαγισσών συνεχίζεται και από τη λογοκρισία

Η λογοκρισία στην Ελλάδα έχει μακριά ιστορία και μετά από πολλές μάχες καταφέραμε να την αντιμετωπίσουμε ως μια κατάσταση που εμποδίζει την ελευθερία γενικώς.

Την ελευθερία του λόγου, της έκφρασης και του τύπου πιο άμεσα.

Πριν μερικές χρονιές το ΕΣΡ απαγόρευσαι μια διαφήμιση της τσίχλας Dentine στην τελεόραση επειδή η τσίχλα που μεταφερόταν μέσω ανταλαγής φιλιών κατέληγε να δείχνει αυτή τη μετάβαση μεταξύ δύο κοριτσιών.

Η εταιρεία προτίμησε να σταματήσει τη διαφήμιση.

Αργότερα εμφανίστηκε μια διαφήμιση καλσόν σε αφίσες σε διαφορετικά σημεία της Αθήνας. Γρήγορα η αφίσες εξαφανίστηκαν επειδή παρουσίαζαν δυο γυναίκες σε μια στάση οικειότητας.

Περάσαμε στο σταμάτημα της ραδιοφωνικής εκπομπής της Μαρίας Cyber στο δημοτικό σταθμό Ν. Ηρακλείου μετά από επέμβαση του ΕΣΡ.

Στη συνέχεια το ΕΣΡ έβαλε πρόστιμο στη σειρά τηλεόρασης "Κλείσε τα Μάτια" του κ. Παπακαλιάτη.

Μετά ακυρώθηκε η θεατρική παράσταση "Ρουσλάνα" στην Εθνική Λυρική Σκηνή, λόγω μιας σκηνής όπου ανταλάσεται ένα φιλί μεταξύ δύο ανδρών.

Πριν λίγες μέρες στο θέατρο Χυτήριο υπήρξαν ξυλοδαρμοί, βρισιές, προπηλακισμοί προς όσες-ους ήθελαν να δουν την παράσταση "Corpus Christi", επειδή κατά τις εναντιονόμενες-ους σε αυτήν, η παράσταση παρουσιάζει τον Χριστό να έχει σχέση με άνδρα.

Αισίως! φτάνουμε στο χθες που η ΝΕΤ "έκοψε" το φιλί μεταξύ δύο ανδρών στη σειρά "Downton Abbey".

Κι όλα αυτά παρά το γεγονός πως όλα όσα αναφέρονται συνέβησαν σε κλειστούς χώρους ή και μετά τις 10 η ώρα το βράδυ ώστε να προστατεύονται οι ανήλικες-οι και παρά το ότι το Συμβούλιο της Επικρατείας στην απόφαση 3490/2006 λέει από το 2006 πως:

 "(...) αυτή καθεαυτή η παρουσίαση σκηνής με την οποία εκφράζεται απλώς και η ομοερωτική επιθυμία, με ένα φιλί και χωρίς να υπάρχουν σκηνές πορνογραφικού περιεχομένου ή βωμολοχίες, δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να θεωρηθεί ότι προσδίδει στην επίμαχη τηλεοπτική ταινία την, απαγορευμένη από το Σύνταγμα, χαμηλή και υποβαθμισμένη ποιοτική στάθμη, που την καθιστά επίμεμπτη. Με την παράσταση στην επίμαχη ενδιάμεση σκηνή της εκφράσεως ομοερωτικής επιθυμίας, γίνεται παρουσίαση μιας υπαρκτής κοινωνικής πραγματικότητας, η οποία σχετίζεται με μια κοινωνική ομάδα, μεταξύ των πολλών, οι οποίες συνθέτουν μια ανοικτή και σύγχρονη δημοκρατική κοινωνία, οι ερωτικές επιλογές της οποίας, όχι μόνο δεν αποδοκιμάζονται από τη συνταγματική τάξη της χώρας, αλλά τουναντίον επιβάλλεται από τις διατάξεις των άρθρων 2 (σεβασμός και προστασία της αξίας του ανθρώπου) και 5 παρ. 1 (προστασία της προσωπικής ελευθερίας) ως εκδήλωση ελεύθερης επιλογής των αποτελούντων αυτή, να γίνονται απολύτως σεβαστές και να μπορούν να εκφράζονται στα έργα τέχνης, όπως εξάλλου οι ερωτικές επιλογές και ευαισθησίες και των υπόλοιπων ομάδων του πληθυσμού της χώρας".


Για τις Lesb.Equal - Λεσβίες για την Ισότητα
Ευαγγελία Βλάμη  

Η φωτογραφία είναι από την γερμανική ταινία "Έφηβες με Στολές - Μadchen in Uniform" το 1931