14 Δεκ 2011

Οι λεσβίες είναι αόρατες στο εκπαιδευτικό σύστημα

Στις συστάσεις της σχετικά με το εθνικό πλαίσιο προγράμματος σπουδών, η MKO Lbtiq Δικαιώματα στη Μάλτα ανακοίνωσε ότι οι εκπαιδευτικές αρχές πρέπει να δεσμευθούν πως θα εξασφαλίσουν ότι το εθνικό πρόγραμμα σπουδών θα ασχολείται με θέματα που αφορούν λεσβίες, αμφισεξουαλικές και τρανς μαθήτριες, σπουδάστριες και φοιτήτριες.

Η ΜΚΟ σημείωσε ότι τα τέσσερα έγγραφα που περιγράφουν το εθνικό πλαίσιο προγράμματος σπουδών ασχολούνται με την ποικιλομορφία και υπάρχει ειδική αναφορά σε ορισμένες αιτίες, όπως η “ηλικία, το φύλο, οι πεποιθήσεις, η προσωπική ανάπτυξη, το κοινωνικο-πολιτιστικό υπόβαθρο και η γεωγραφική θέση-τόπος”, καθώς και οι ταυτότητες των μαθητριών, η γλωσσική επάρκεια-ικανότητα, οι πνευματικές ικανότητες, οι δεξιότητες, τα ενδιαφέροντα και τα ταλέντα τις".

Ωστόσο δεν υπάρχει καμία αναφορά στο σεξουαλικό προσανατολισμό, στην ταυτότητα του κοινωνικού φύλου και στην έκφραση και αυτό συνεχίζει να καταστά την Lbtiq κοινότητα – τις Lbtiq μαθήτριες, γονείς, κηδεμόνες και προσωπικό - αόρατες στην εκπαίδευση της Μάλτας.

Στην επιστολή της προς τη Διεύθυνση Ποιότητας και Προτύπων Εκπαίδευσης, η ΜΚΟ πρόσθεσε ότι, ενώ γίνεται αναφορά στο περιβάλλον μάθησης, δεν υπάρχει καμία αναφορά στη σωματική και συναισθηματική ασφάλεια των μαθητριών.
Η ασφάλεια αποτελεί προϋπόθεση για τη μάθηση, και η απουσία οποιασδήποτε αναφοράς για την αντιμετώπιση της παρενόχλησης είναι ένα σοβαρό πρόβλημα, είπε η ΜΚΟ, προσθέτοντας ότι ενώ μια σειρά στόχων της αναπτυξιακής πολιτικής έχουν τεθεί, αυτοί δεν περιλαμβάνουν την αναθεώρηση της ισχύουσας πολιτικής κατά του εκφοβισμού.

"Η αναθεώρηση αυτή κρίνεται αναγκαία αφού ο λεσβοφοβικός και τρανσφοβικός εκφοβισμός επί του παρόντος δεν εξετάζονται. Οι Lbtiq μαθήτριες ως εκ τούτου παραμένουν σε κίνδυνο".

Κάθε μαθήτρια πρέπει να είναι εξοπλισμένη με γνώσεις, δεξιότητες και συμπεριφορές που είναι απαραίτητες για να ζει στο πολύπλοκο και ποικίλο σημερινό κόσμο. Οι ακόλουθες είναι μερικές από τις συστάσεις της ΜΚΟ.

Οι Αρχές της Εκπαίδευσης πρέπει να διασφαλίσουν πως ο σεβασμός της ποικιλομορφίας, η ένταξη με βάση τον σεξουαλικό προσανατολισμό, η ταυτότητα κοινωνικού φύλου και η έκφραση ενσωματώνονται στο πρόγραμμα σπουδών σε όλες τις θεματικές περιοχές.

Επιπλέον, η γλώσσα ή η συμπεριφορά που σκοπίμως υποβαθμίζουν, σπιλώνουν, δημιουργούν ετικέτες και στερεότυπα, υποδαυλίζουν το μίσος, την προκατάληψη, τις διακρίσεις και τις παρενοχλήσεις προς τις μαθήτριες ή τις υπαλλήλους με βάση τον πραγματικό ή τον υποτιθέμενο σεξουαλικό τις προσανατολισμό ή την ταυτότητα κοινωνικού φύλου, δεν πρέπει να γίνονται ανεκτές.

Τα σχολεία πρέπει να υποχρεωθούν να απογορεύσουν τη γλώσσα και τη συμπεριφορά αυτή από τους Κώδικες Συμπεριφοράς τους για τις μαθήτριες, σπουδάστριες, φοιτήτριες.


Μια αναθεώρηση ή και τροποποιήση του υλικού και των προγραμμάτων που προωθούν στερεότυπα, διακρίσεις, λεσβοφοβία ή ετεροσεξισμό θα πρέπει να διενεργηθούν και τα υλικά ή τα προγράμματα που προωθούν το μίσος ή τη βία κατά των Lbtiq πρέπει να αφαιρεθoύν.

Επαρκείς πόροι και κατάρτιση πρέπει να παρέχονται ώστε να βοηθήσουν το προσωπικό να γίνεται φορέας αλλαγής, να χρησιμοποιήσει το πρόγραμμα σπουδών αποτελεσματικά για την προώθηση της κριτικής σκέψης και να αμφισβητήσει την λεσβοφοβία, την τρανσφοβία και και τον ετεροσεξισμό.


Οι αίθουσες διδασκαλίας, τα κέντρα κατάρτισης, οι σχολικές βιβλιοθήκες, οι συλλογές οπτικοακουστικού υλικού και το λογισμικό ηλεκτρονικών υπολογιστών θα πρέπει να περιέχει τα κατάλληλα υλικά και τα μέσα που να αντικατοπτρίζουν με ακρίβεια το εύρος των LBT κοινοτήτων.

Ακαδημαϊκά προγράμματα και προγράμματα υπηρεσιών θα πρέπει να αναπτυχθούν σε κάθε τομέα προγράμματος σπουδών για την αντιμετώπιση των αναγκών των Lbtiq μαθητριών που δεν αποδίδουν επειδή αντιμετωπίζουν διακρίσεις λόγω του σεξουαλικού προσανατολισμού τις ή της ταυτότητας του κοινωνικού τις φύλου ή των μελών της οικογένειάς τις.


Οι εκπαιδευτικές αρχές πρέπει να αναγνωρίσουν, μέσω της επικοινωνίας τις προς τις σπουδάστριες, το προσωπικό και την κοινότητα πως μερικά παιδιά ζουν σε Lbtiq οικογένειες και πρέπει να αναγνωρίζονται θετικά και να περιληφθούν, σε κάθε επίπεδο.


Την είδηση την βρήκαμε στις 12.12.11 και την μεταφράσαμε από την independent.com.mt γραμμένη από την Francesca Vella στην http://www.independent.com.mt/news.asp?newsitemid=136841