Ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου της 8ης Μαρτίου 2011, ισότητα μεταξύ γυναικών και ανδρών στην Ευρωπαϊκή Ένωση
7 μέρος
51. επισημαίνει ότι μόνο το 3% των μεγάλων εταιρειών έχουν στην προεδρία τις μια γυναίκα, τονίζει, ως εκ τούτου το παράδειγμα της Νορβηγίας, η οποία από το 2003 έχει εφαρμόσει με επιτυχία την πολιτική ποσοστώσεων ώστε να εξασφαλίζεται ισοτιμία στα διοικητικά συμβούλια των εταιρειών, αυτό το παράδειγμα τώρα ακολουθείται από την Ισπανία και τη Γαλλία, καλεί τις χώρες μέλη να λάβουν αποτελεσματικά μέτρα, όπως οι ποσοστώσεις, ώστε να εξασφαλιστεί μεγαλύτερη εκπροσώπηση των γυναικών σε μεγάλες εισηγμένες εταιρείες και στα διοικητικά συμβούλια των εταιρειών εν γένει, ιδιαίτερα εκείνες που συμμετέχει κοινό,
52. τονίζει ότι τα σχέδια-πλάνα για την ισότητα στις επιχειρήσεις ή τους τομείς πρέπει να καθιερωθούν, σε θεσμική-νομική βάση, για την καταπολέμηση της αδικίας με βάση το φύλο στην απασχόληση στις χώρες μέλη, οι οποίες πρέπει να αρχίσουν και η εφαρμογή (των σχεδίων-πλάνων) τις να παρακολουθείται από τις δύο πλευρές της βιομηχανίας
53. τονίζει την ανάγκη οι χώρες μέλη να λάβουν μέτρα, ιδίως μέσω της νομοθεσίας, να θέσουν δεσμευτικούς στόχους για την εξασφάλιση ισότητας μεταξύ γυναικών και ανδρών σε θέσεις ευθύνης στις εταιρείες, οι δημόσιες διοικήσεις και τα πολιτικά όργανα,
54 καλεί τις χώρες μέλη να προσδιορίσουν τις εταιρείες που προωθούν την ισότητα των γυναικών και τη καλή ισορροπία μεταξύ της επαγγελματικής, οικογενειακής και ιδιωτικής ζωής και τη διάδοση των ορθών πρακτικών σε μεγάλο βαθμό, ιδίως μέσω των εμπορικών επιμελητηρίων,
55 χαιρετίζει τη γενική συζήτηση σχετικά με την αύξηση του ποσοστού των γυναικών σε διευθυντικές-διοικητικές θέσεις στη βιομηχανία και προτείνει την καθιέρωση εθελοντικής ποσόστωσης για αυτό στις επιχειρήσεις, η οποία θα πρέπει να βασίζεται στην αναλογία των δύο φύλων μέσα στο εργατικό δυναμικό,
56. ζητεί να αναληφθεί δράση σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο για την προώθηση της επιχειρηματικότητας μεταξύ των γυναικών με τη δημιουργία δομών κατάρτισης και επαγγελματιών και νομικών συμβουλών και τη διευκόλυνση της πρόσβασης στα δημόσια και ιδιωτικά οικονομικά,
57. ενθαρρύνει την τακτική ανταλλαγή πληροφοριών και εμπειριών μεταξύ των φορέων προώθησης της ισότητας των γυναικών, με στόχο την εφαρμογή των καλών πρακτικών σε ολόκληρη την κοινωνία, σε ευρωπαϊκό, εθνικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο, στον ιδιωτικό και το δημόσιο τομέα,
58. καλεί τις χώρες μέλη και την Επιτροπή να δώσει ιδιαίτερη προσοχή στις ευάλωτες ομάδες γυναικών: ανάπηρες, ηλικιωμένες, μετανάστριες, λεσβίες, αμφισεξουαλικές και τρανς, και τις μειονοτικές γυναικές και τις γυναίκες που έχουν μικρή ή δεν έχουν κατάρτιση και είναι υπεύθυνες για εξαρτώμενα πρόσωπα, όλες αυτές είναι συγκεκριμένες ομάδες που έχουν ανάγκη από μέτρα προσαρμοσμένα στις συνθήκες τις, καλεί την Επιτροπή να διευρύνει το πεδίο εφαρμογής του Ευρωπαϊκού Έτους Εθελοντισμού 2011 ώστε να συμπεριληφθεί η προώθηση της ισότητας των φύλων,
59. καλεί την Επιτροπή να υποστηρίξει τις χώρες μέλη στην αύξηση των προοπτικών απασχόλησης των γυναικών που μειονεκτούν, όπως οι μετανάστριες, οι γυναίκες από εθνοτικές μειονότητες, ανάπηρες, και τις ανύπαντρες μητέρες, αυξάνοντας έτσι την πιθανότητά να τις οδηγήσει σε οικονομικά ανεξάρτητη ζωή, με βελτίωση της πρόσβασής τις στην εκπαίδευση και την επαγγελματική κατάρτιση, εφιστά την προσοχή στις πολλαπλές διακρίσεις που θίγουν τις μετανάστριες λόγω του φύλου τις, την εθνοτική ή φυλετική καταγωγή και, σε πολλές περιπτώσεις, την ηλικία τις,
60. καλεί τις εθνικές, περιφερειακές και τοπικές αρχές που είναι αρμόδιοες για την ισότητα να υιοθετήσουν ολοκληρωμένη προσέγγιση για τη βελτίωση της ανταπόκρισής τις και το χειρισμό των υποθέσεων των πολλαπλών διακρίσεων, τονίζει επίσης ότι οι αρχές-φορείς αυτές θα πρέπει να προσφέρουν κατάρτιση σε δικαστίνες, ενόρκους και γενικά στο προσωπικό ώστε να μπορούν να εντοπίζουν, να προβλέπουν και να χειρίζονται τις καταστάσεις των πολλαπλών διακρίσεων,
61. επισημαίνει ότι οι γυναίκες με αναπηρία δέχονται συχνά διακρίσεις στην κοινωνική, πολιτιστική, πολιτική και επαγγελματική ζωή, καλεί την Επιτροπή και τις χώρες μέλη να υποβάλουν συγκεκριμένες προτάσεις με σκοπό τη βελτίωση της κατάστασής τις,
62. καλεί την Επιτροπή και τις χώρες μέλη να δώσουν ιδιαίτερη προσοχή στις γυναίκες Ρομά στην εφαρμογή της στρατηγικής της ΕΕ για την ένταξη των Ρομά,
63. σημειώνει ότι οι λεσβίες και οι τρανς παραμένουν ιδιαίτερα περιθωριοποιημένες και ομάδα θυμάτων που αντιμετωπίζει υψηλό βαθμό στιγματισμού, αποκλεισμού και βίας, όπως αναφέρθηκε από την FRA- Οργανισμό Θεμελιωδών Δικαιωμάτων, ενθαρρύνει έντονα την Επιτροπή και τις χώρες μέλη να ακολουθήσουν τις συστάσεις της FRA για την ισχυρότερη και σαφέστερη προστασία κατά των διακρίσεων λόγω του σεξουαλικού προσανατολισμού και της ταυτότητας κοινωνικού φύλου,
64. τάσσεται υπέρ της πρόσβασης των γυναικών και των ανδρών σε επαρκή πληροφόρηση και στήριξη για την αναπαραγωγική υγεία και τονίζει ότι οι γυναίκες πρέπει να έχουν τα ίδια δικαιώματα και ευκαιρίες με τους άνδρες να χρησιμοποιήσουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες στον τομέα αυτό, τονίζει ότι οι γυναίκες πρέπει να έχουν τον έλεγχο των σεξουαλικών και αναπαραγωγικών τις δικαιωμάτων, κυρίως μέσω της εύκολης πρόσβασης στην αντισύλληψη και την άμβλωση, καλεί τις χώρες μέλη και την Επιτροπή να λάβουν μέτρα και δράσεις ευαισθητοποίησης των ανδρών για τις ευθύνες τους για τα σεξουαλικά και αναπαραγωγικά θέματα,
65. επισημαίνει ότι η βία κατά των γυναικών αποτελεί μείζον εμπόδιο για την ισότητα των φύλων, καλεί την Επιτροπή να ξεκινήσει την εκπόνηση πρότασης για μια γενική οδηγία πρόληψης και την καταπολέμησης όλων των μορφών βίας κατά των γυναικών - είτε σωματική, σεξουαλική ή ψυχολογική, συμπεριλαμβανομένης της διακίνησης γυναικών,
Την είδηση την βρήκαμε στις 8.3.11 και την μεταφράσαμε από την ιστοσελίδα του Ευρ. Κοινοβουλίου στην http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?type=TA&reference=P7-TA-2011-0085&language=EN&ring=A7-2011-0029