27 Μαΐ 2013

Μέτρα κατά της Λεσβοφοβίας, αμφιφοβίας

Ερώτηση 
Προς τους κ.κ. Υπουργούς Εσωτερικών Παιδείας & Θρησκευμάτων, Πολιτισμού & Αθλητισμού Δημοσίας Τάξης & Προστασίας του Πολίτη 

Θέμα: «Μέτρα κατά της ομοερωτοφοβίας» 

Προσφάτως ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα έρευνας της Επιτροπής, της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), για τα Βασικά Ανθρώπινα Δικαιώματα, σχετικά με θέματα που αφορούν στην ίση αντιμετώπιση ατόμων τα οποία αυτοπροσδιορίζονται ως Λεσβίες, Γκέι, Αμφισεξουαλικές-οι και Τράνς. 

Η συγκεκριμένη έρευνα αποσκοπεί στο να αναδείξει, μέσω της παράθεσης δεδομένων, τις κύριες προβληματικές ενότητες στις οποίες θα πρέπει να επιδείξουν την δέουσα μέριμνα, τόσο οι Κοινοτικοί όσο και οι Εθνικοί Θεσμοί.

Ειδικότερα για την Ελλάδα, τα δεδομένα αναδεικνύουν την διακριτική μεταχείριση, σε βάρος τωνLbtiq. Συγκεκριμένα, κατά το τελευταίο έτος, 48% των ερωτηθησών έχουν παρενοχληθεί λόγω του σεξουαλικού προσανατολισμού τις, 21% έχουν υποστεί διάκριση στον εργασιακό τους χώρο, 34% έχουν υποστεί διάκριση σε χώρους πέραν του εργασιακού, ενώ τα ποσοστά παρενόχλησης και διάκρισης στο σχολείο είναι ιδιαιτέρως υψηλά, αφού το 96% έχει υποστεί παρενόχληση, ενώ το 76% κρύβει την σεξουαλική του ταυτότητα. Να σημειωθεί ότι σε όλες τις περιπτώσεις η Ελλάδα βρίσκεται άνω του μέσου όρου σε επίπεδο ΕΕ, ενώ σε ό,τι αφορά ηλικίες κάτω των 18 ετών η Ελλάδα έχει από τα υψηλότερα ποσοστά. 

Στα ανωτέρω θα πρέπει να συνυπολογιστούν οι βίαιες επιθέσεις με ρατσιστικά κίνητρα, κατά των Lbtiq, οι οποίες παρουσιάζουν ανησυχητική αύξηση. 

Οι προτάσεις της Επιτροπής κινούνται στο σκεπτικό μίας ευρύτερης συνεργασίας και συντονισμού μεταξύ των χωρών-μελών της ΕΕ που θα αποσκοπεί στην ενδυνάμωση των πολιτικών κατά της διάκρισης, τόσο σε εργασιακό όσο και στο ευρύτερο κοινωνικό πλαίσιο, με ιδιαίτερη έμφαση στο σχολείο. 

Κατόπιν των ανωτέρω, 

Ερωτώνται οι αρμόδια Υπουργεία 

1. Σε ποιες ενέργειες έχουν προβεί για την προστασία των δικαιωμάτων των Lbtiq; Σε ποιες ενέργειες θα προβούν για την περαιτέρω βελτίωση των υπαρχουσών συνθηκών; 
2. Δεδομένου ότι η διάκριση στο σχολείο είναι απόρροια και της ελλιπούς ενημέρωσης και διαπαιδαγώγησης, σε ποιες ενέργειες θα προβούν για να αναστρέψουν το αρνητικό κλίμα; 
3. Υπάρχει διαβούλευση σε Κοινοτικό επίπεδο για εφαρμογή κοινών πολιτικών; Αν ναι σε ποιο στάδιο βρίσκεται αυτή; Αν όχι, σε ποιες ενέργειες θα προβούν για την έναρξη των διαβουλεύσεων; 

Η ερωτώσα Βουλευτίνα Μαρία Γιαννακάκη 


Την είδηση την βρήκαμε στις 27.5.13 από την ιστοσελίδα της κας. Γιαννακάκη στην http://mariayannakaki.gr/index.php/vouli/492-metra-kata-tis-omofovias