Κατ' αρχάς, δεν είναι απρόσβλητη η "κοινή λογική" να κρίνει ότι η τρέχουσα χρησιμοποίηση ισούται με την ικανότητα, αν όλες γνωρίζουμε πως ένα μπακάλικο ότι σήμερα εξυπηρετεί 200 πελάτισες την εβδομάδα, προηγούμενο, στην 33, το γεγονός αυτό από μόνο του δεν μας λέει αν είναι μια μειοψηφία του J. Alito, ένα υπερπλήρες ή ένα σχεδόν άδειο σούπερ μάρκετ.
Αντιμέτωπες με αυξημένη ζήτηση, οι ASCs θα μπορούσαν ενδεχομένως να αυξήσουν τον αριθμό των αμβλώσεων που εκτελούνται χωρίς απαγορευτικά ακριβές αλλαγές. Μεταξύ άλλων, θα μπορούσαν να προσλάβουν περισσότερες γιατρίνες που εκτελούν εκτρώσεις, 22 να χρησιμοποιούν τις εγκαταστάσεις τις πιο εντατικά ή αποτελεσματικά, ή ένας συνδυασμός των υπηρεσιών που παρέχονται. Δεύτερον, αυτό που έχει σημασία για τους σκοπούς της παρούσας δεν είναι η χωρητικότητα αυτών των ASCs που εκτελούνται αμβλώσεις πριν από την ψήφιση του H. Β. 2, αλλά η ικανότητα εκείνων που θα είναι διαθέσιμες για να εκτελέσουν τις αμβλώσεις αφ' ότου ο νόμος τέθηκε σε ισχύ. Και δεδομένου ότι ο H. Β. 2 έχει ψηφιστεί, ο αριθμός των ASCs που εκτελούν εκτρώσεις έχει αυξηθεί κατά 50% -από έξι το 2012 σε εννέα σήμερα. 23
Το πιο σοβαρό πρόβλημα με την αιτιολόγηση του Δικαστηρίου είναι ότι το συμπέρασμα αυτό διαψεύδεται από τα ίδια τα έγγραφα των εναγουσών στο Δικαστήριο. Στην πρώτη υπόθεση, όταν οι ενάγουσες ζήτησαν από το Δικαστήριο να εγκαταλείψει την διατήρηση των ασφαλιστικών μέτρων των ομολογουμένων προνομίων 33 της Πέμπτης Περιφέρειας του Επαρχιακού Δικαστηρίου με την απαίτηση για την οποία εκκρεμεί έφεση, υπέβαλαν ένα διάγραμμα ήδη στο Επαρχιακό Δικαστήριο που παρέχει λεπτομερώς την ικανότητα των κλινικών αμβλώσεων μετά την απαίτηση των ομολογουμένων προνομίων ήταν να τεθεί σε ισχύ. 24 Αυτό το διάγραμμα περιλαμβάνεται ως παράρτημα στην παρούσα γνωμοδότηση. 25
Τρεις από τις εγκαταστάσεις που αναφέρονται στο διάγραμμα ήταν ASCs, και η ικανότητά τις παρουσιάστηκε ως εξής:
* Southwestern Women’s Surgery Center in Dallas ειπώθηκε πως έχει την ικανότητα για 5.720 αμβλώσεις ετησίως (110 ανά εβδομάδα),
* Planned Parenthood Surgical Health Services Center in Dallas ειπώθηκε πως έχει την ικανότητα για 6.240 αμβλώσεις ετησίως (120 ανά εβδομάδα), και
* Planned Parenthood for Choice in Houston είπε πως έχει την ικανότητα για 9.100 αμβλώσεις ετησίως (175 ανά εβδομάδα). 26 Δείτε Παράρτημα,
κατωτέρω. Η μέση χωρητικότητα των τριών αυτών ASCs ήταν 7.020 αμβλώσεις ετησίως. 27
Εάν οι εννέα ASCs τώρα εκτελούν εκτρώσεις στο Τέξας έχουν τον ίδιο μέσο όρο δυναμικότητας, έχουν συνολική δυναμικότητα 63.180. Προσθέτωντας στην υποθετική ικανότητα για άλλες δύο κλινικές που λειτουργούν σύμφωνα με την απόφαση της Πέμπτης Περιφέρειας (πάνω από 3.100 αμβλώσεις ετησίως), 28 και συνολικά για την Πολιτεία είναι 66.280 αμβλώσεις ετησίως. Αυτό μπορεί να συγκριθεί με τις 68.298 συνολικές αμβλώσεις στο Τέξας το 2012, μια χρονιά πριν τεθεί σε ισχύ ο H. Β. 2, App. 236, 29 που υπερβαίνουν το ποσοστό αμβλώσεων θα περίμενε καμιά-59.070-αν αφαιραίσει την προφανή επίδραση του περιορισμού φαρμακευτικής άμβλωσης, δείτε n. 21, ανωτέρω.
Για να είμαι σαφής, δεν εγγυόμαι για την ακρίβεια του υπολογισμού αυτού. Θα μπορούσε να είναι πολύ υψηλός ή πολύ χαμηλός. Το σημαντικό σημείο είναι ότι ενάγουσες έθεσαν τα στοιχεία της πραγματικής ικανότητας της κλινικής στην προηγούμενη υπόθεσή τις, και δεν υπάρχει προφανής λόγος για τον οποίο δεν θα μπορούσαν να κάνουν το ίδιο εδώ. Πράγματι, το Δικαστήριο ισχυρίζεται ότι, αφ' ότου η απαίτηση των ομολογουμένων προνομίων τέθηκε σε ισχύ, οι κλινικές "δεν ήταν σε θέση να ανταποκριθούν στην αυξημένη ζήτηση", προηγούμενο, στην 35, αλλά τα ίδια τα αποδεικτικά στοιχεία των εναγουσών προτείνουν ότι η απαίτηση δεν είχε καμία επίδραση στην δυναμικότητα, δείτε n. 21, παραπάνω. Σε αυτό το σημείο, όπως και στην ερώτηση της αιτίας για το κλείσιμο κλινικών, οι ενάγουσες δεν εκπλήρωσαν την υποχρέωση τις, και το Επαρχιακό Δικαστήριο δεν ασχολείται με το είδος της ανάλυσης που θα έπρεπε να είχε διεξαχθεί πριν διατάξει ένα σημαντικό νόμο του κράτους. Τόσο πολύ για τη δυναμικότητα. Το άλλο 30 πιθανό εμπόδιο στην πρόσβαση άμβλωσης είναι η κατανομή των εγκαταστάσεων σε όλη την πολιτεία. Αυτό θα μπορούσε να συμβεί αν οι δύο αμφισβητούμενες απαιτήσεις του Η. Β. 2, προκαλούσαν το κλείσιμο των κλινικών σε ορισμένες
αγροτικές περιοχές, οδηγόντας σε μια κατάσταση όπου ένα «μεγάλο μέρος» 31 των γυναικών αναπαραγωγικής ηλικίας ζουν πολύ μακριά από οποιαδήποτε ανοιχτή κλινική.
Με βάση την κρίση του Δικαστηρίου στην Planned Parenthood of Southeastern Pa. κατά Casey, 505 U. S. 833, φαίνεται ότι η ανάγκη να ταξιδέψει μέχρι και 150 μίλια δεν είναι μια υπερβολική επιβάρυνση, 32 και τα στοιχεία σε αυτή την υπόθεση δείχνουν ότι αν οι μόνες κλινικές στη Πολιτεία ήταν αυτές που θα είχαν παραμείνει ανοικτές εάν η απόφαση της Πέμπτης Περιφέρειας δεν είχε διαταχθεί, περίπου το 95% των γυναικών αναπαραγωγικής ηλικίας στη Πολιτεία θα ζουν σε απόσταση 150 μιλίων από μια ανοικτή κλινική (ή ζούσαν εκτός αυτής της περιοχής πριν ισχύσει ο H. B. 2). 33
Επειδή το αρχείο δεν δείχνει γιατί οι συγκεκριμένες εγκαταστάσεις έκλεισαν, ο πραγματικός αριθμός μπορεί να είναι ακόμη υψηλότερος από το 95%. Θα πρέπει να τον μειώσουμε για να τηρηθεί αυτό που οι στατιστικές αυτές δικαιολογούν ως προς την ακύρωση των απαιτήσεων H. Β. 2.
Η πιθανότητα ότι η απαίτηση ομολογουμένων προνομίων θα μπορούσε να προκαλέσει ένα κλείσιμο στο Lubbock δεν είναι λόγος για να εκδώσει διαταγή απαλλαγής των κλινικών του Χιούστον από την υποχρέωση αυτή. Δεν απορρίπτω την κατάσταση των γυναικών που δεν θα ζουν πλέον σε απόσταση 150 μιλίων από μια κλινική, ως αποτέλεσμα του H. Β. 2. Αλλά υπό το παρόν δόγμα ως τοπικά προβλήματα μπορούν να αντιμετωπιστούν ως στενές εφαρμοζόμενες προκλήσεις.
Βρίσκεστε στο Ζ' μέρος για να βρεθείτε στο Η' μέρος πατήστε εδώ
Την είδηση την βρήκαμε στις 27.6.2016 στην supremecourt.gov και το μεταφράσαμε από την https://www.supremecourt.gov/opinions/15pdf/15-274_p8k0.pdf
24 Βλέπε Παράρτημα, κατωτέρω. Το Δικαστήριο προφανώς ψηλάφισε αυτά τα στοιχεία ως "εκτός ιστορίας", προηγούμενο, στην 35, αλλά κατατέθηκαν στο Δικαστήριο από τις ίδιες ενάγουσες στις διαφορές που συνδέονται στενά με την υπόθεση αυτή. Και "εμείς δεν μπορούμε κανονικά να λάβουμε δικαστική κάποια σημείωση στο αρχείο των εν λόγω διαφορών μεταξύ των ίδιων διαδίκων που βρίσκονται ενώπιον μας "Shuttlesworth κατά Birmingham, 394 U. S. 147, 157 (1969), δείτε επίσης, π.χ., United States κατά Pink, 315 U. S. 203, 216 (1942),
25 Ο πίνακας δείχνει πως 36 ιατρεία έκτρωσης είναι προφανώς ανοιχτά κατά τη στιγμή της δίκης, και προσδιορίζει την «Δυναμικότητα μετά την Απαίτηση Προνομίων» για 27 από αυτές τις κλινικές. Από αυτές τις 27 κλινικές, 24 ανήκαν στις ενάγουσες στην πρώτη υπόθεση, και 3 από αυτές (Coastal Birth Control Center, Hill Top Women’s Reproductive Health Services, and Harlingen Reproductive Services) δεν ανήκαν σε διαδίκους.
Δεν είναι σαφές γιατί το διάγραμμα των εναγουσών δεν περιλαμβάνει στοιχεία παραγωγικής ικανότητας για τις άλλες εννέα κλινικές (που δεν ανήκουν σε διάδικες). Σύμφωνα με τους Κανόνες της Ομόσπονδης Πολιτικής Δικονομίας 30 (β) (6), οι ενάγουσες θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να παύσουν τις εκπροσώπους των εν λόγω κλινικών για να καθορίσουν την «δυναμικότητα και την πρόσβαση των γιατρίνων στα ομολογούμενα προνόμια. Στην προκειμένη υπόθεση, οι ενάγουσες στην πραγματικότητα έπαυσαν τουλάχιστον μία τέτοια μη διάδικο ιδιοκτήτρια κλινικής, της οποίας η μαρτυρία αποκάλυψε ότι ήταν σε θέση να συμμορφωθεί με την απαίτηση ομολογουμένων προνομίων. Δείτε App. 1474 (μαρτυρία της ιδιοκτήτριας της κλινικής αμβλώσεων του Ελ Πάσο, επιβεβαιώνοντας ότι κατέχει τα ομολογουμένα προνόμια "σε κάθε νοσοκομείο του Ελ Πάσο" (κατεθημένα με σφραγίδα)).
Το διάγραμμα ανέφερε ότι 14 από αυτές τις κλινικές δεν θα είναι σε θέση να εκτελέσουν τις αμβλώσεις όταν η απαίτηση τεθεί σε ισχύ, και πως άλλη κλινική θα έχει «πολύ περιορισμένη» δυναμικότητα. Δείτε Παράρτημα, κατωτέρω.
26 Το Δικαστήριο ισχυρίζεται ξεκάθαρα ότι αυτή η κλινική "δεν αντιπροσωπεύει τις περισσότερες κλινικέςχ". Προηγούμενο, στην 35. Δεδομένου ότι στην υπόθεση αυτή οι ενάγουσες δεν εισάγουν στοιχεία σχετικά με "τις περισσότερες εγκαταστάσεις”, δεν έχω καμία ιδέα για το πώς το Δικαστήριο καταλήγει στο συμπέρασμα αυτό.
27 Το Δικαστήριο με επιπλήττει, προηγούμενο στη 35, για την παράλειψη της Whole Woman’s Health στο Σαν Αντόνιο από το μέσο όρο. Από τη δίκη Abbott το 2013, η δυναμικότητα της ASC ήταν (δήθεν) "σοβαρά περιορισμένη» από την απαίτηση ομολολογουμένων προνομίων. Δείτε Παράρτημα, ανωτέρω (λίστα "Δυναμικότητα μετά την Απαίτηση Προνομίων"). Αλλά η κλινική συμμορφώθηκε με την υποχρέωση αυτή, λίγους μήνες αργότερα, δείτε επιστολή από τον J. Crepps με τον Ν Cayce, γραμματέα του Δικαστηρίου στην Abbott (CA5, 3 Ιανουαρίου 2014), έτσι ώστε η προ-συμόρφωση της δυναμικότητα της είναι άσχετη εδώ.
28 Η ενάγουσα Whole Woman’s Health έκανε πάνω από 14.000 εκτρώσεις σε μια δεκαετία στο McAllen. Παράρτημα 128. Η ενάγουσα Nova Health Systems έκανε πάνω από 17.000 εκτρώσεις τη δεκαετία στο El Paso. Στο ίδιο, στην 129. (Και όπως θα εξηγήσω στο n. 33, κατωτέρω, είτε η Nova Health Systems είτε άλλη κλινική έκτρωσης θα είναι ανοικτή στην περιοχή του Ελ Πάσο, ωστόσο αυτή η υπόθεση έχει κριθεί.)
29 Το συμπέρασμα αυτό είναι σύμφωνο με τις στατιστικές για τη δημόσια υγεία που προσφέρονται από τις ενάγουσες. Αυτά τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι οι ASCs έχουν πολύ μεγαλύτερη δυναμικότητα από ό, τι άλλες εγκαταστάσεις άμβλωσης. Το 2012, υπήρχαν 14.361 αμβλώσεις που εκτελέστηκαν από έξι χειρουργικά κέντρα, δηλαδή υπήρχαν 2.394 αμβλώσεις ανά κέντρο. Δείτε Επιστολή εναγουσών 23, App. 236.
Το 2012, υπήρχαν περίπου 35 άλλες κλινικές αμβλώσεων που λειτουργούσαν στο Τέξας, δείτε στο ίδιο, στην 228 (41 στο σύνολο κλινικές από τη 1 Νοεμβρίου 2012), οι οποίες πραγματοποίησαν 53.937 αμβλώσεις, στο ίδιο, στην 236 (68.298 συνολικό μείον 14.361 που εκτελούνται σε χειρουργικά κέντρα). Κατά μέσο όρο, οι εν λόγω άλλες κλινικές πραγματοποιούν53937 ÷ 35 = 1.541 αμβλώσεις ετησίως. Έτσι, σε χειρουργικά κέντρα το 2012 πραγματοποιήθηκαν 55% περισσότερες αμβλώσεις ανά εγκατάσταση (2.394 αμβλώσεις) από το μέσο όρο (1.541) για άλλες κλινικές.
30 Το Δικαστήριο δίνει επίσης βαρύτητα στην υποτιθέμενη μείωση της «εξατομικευμένης προσοχής, της σοβαρής συζήτησης, και της συναισθηματικής υποστήριξης» στην ανάλυση αδικαιολόγητης επιβάρυνσης.
Προηγούμενο, στην 36. Αλλά αυτά τα «γεγονότα» δεν είναι στα πρακτικά, οπότε δεν έχω κανένα τρόπο αντιμετώπισης τους.
31 Βλέπε n. 11, ανωτέρω.
32 Το Επαρχιακό Δικαστήριο στην Casey διαπίστωσε ότι το 42% των γυναικών της Πενσυλβάνια "πρέπει να ταξιδέψουν για τουλάχιστον μία ώρα, και μερικές φορές περισσότερο από τρεις ώρες, για να λάβει μια άμβλωση από την πλησιέστερη κλινική». 744 F. Supp. 1323, 1352 (ED Pa. 1990), επιβεβαιωμενη εν μέρει, άκυρη εν μέρει, 947 F. 2d 682 (CA3 1991), επιβεβαιωμενη εν μέρει, άκυρη εν μέρει, 505 U.S. 833 (1992) . Σε αυτή την υπόθεση, το Δικαστήριο αναγνώρισε ότι η αμφισβητούμενη περίοδος αναμονής 24 ωρών θα απαιτήσει κάποιες γυναίκες να κάνουν αυτό το ταξίδι δύο φορές, και όμως επικύρωσε το νόμο. Δείτε στο ίδιο, στην 886-887.
33 Ειδικές επιστημόνισες των εναγουσών πιστοποίησαν ότι το 82,5% των γυναικών του Τέξας αναπαραγωγικής ηλικίας ζουν σε απόσταση 150 μιλίων από ένα χειρουργικό κέντρο αμβλώσεων του Τέξας. Δείτε App. 242 (930.000 γυναίκες ζουν πάνω από 150 μίλια μακριά), 244 (5.326.162 γυναίκες συνολικά). Εμπειρογνώμονας του κράτους κατέθεσε περαιτέρω, χωρίς να αντικρουστεί, ότι ένα επιπλέον 6,2% ζει σε απόσταση 150 μιλίων από την εγκατάσταση Μακάλεν, και ένα άλλο 3,3% σε απόσταση 150 μιλίων από μια εγκατάσταση της περιοχής του Ελ Πάσο. Στο ίδιο, στην 921 - 922.
(Αν το Δικαστήριο δεν απονείμει σε όλη την Πολιτεία μια ελάφρυνση, υποθέτω ότι αντί αυτού είτε καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι η διαθεσιμότητα των αμβλώσεων στην πλευρά του Νέου Μεξικού της μητροπολιτικής περιοχής Ελ Πάσο ικανοποιεί το Σύνταγμα, είτε θα την απονείμει ως εφαρμοζόμενη ανακούφιση επιτρέποντας στην ενάγουσα Nova Health Systems να παραμείνει ανοικτή στο Ελ Πάσο. Είτε έτσι είτε αλλιώς, το ποσοστό 3,3% θα παραμείνει το ίδιο, γιατί κλινική Nova και η κλινική του Νέου Μεξικού είναι τόσο κοντά η μία στην άλλη. Δείτε στο ίδιο, στην 913, 916, 921 (μόνο έξι γυναίκες αναπαραγωγικής ηλικίας ζουν σε απόσταση 150 μιλίων από την κλινική Nova, αλλά όχι από την κλινική του Νέου Μεξικό).) Μαζί, στα ποσοστά αυτά προσθέσετε έως και 92,0% των γυναικών αναπαραγωγικής ηλικίας του Τέξας.
Ξεχωριστά, εμπειρογνωμόνισα της Πολιτείας κατέθεσε επίσης ότι το 2,9% των γυναικών αναπαραγωγικής ηλικίας ζουν πάνω από 150 μίλια από μία κλινική αμβλώσεων πριν ο H. Β. 2 τεθεί σε ισχύ. Στο ίδιο, στην 916.
Έτσι, το περισσότερο, που επηρεάζει ο Η. Β. 2 δεν είναι πάνω από (100% -2,9%) - 92,0% = 5,1% των γυναικών αναπαραγωγικής ηλικίας. Υπενθυμίζουμε επίσης ότι το κλείσιμο πολλών αγροτικών κλινικών φαίνεται να έχει προκληθεί από άλλες εξελίξεις- μάλιστα, οι ενάγουσες φαίνεται να το πιστεύουν οι ίδιες-και ασφαλώς δεν έχει αποδειχθεί ότι προκαλείται από τις διατάξεις που αμφισβητούνται εδώ. Δείτε ανωτέρω, στις 29 και n. 18. Έτσι, το πραγματικό αντίκτυπο είναι σχεδόν σίγουρα μικρότερο από 5,1%.