Γνωρίζουμε
ότι πολλές-οί άνθρωποι θέλουν να συνάψουν
Lbtiq γάμο
(υπάρχουν
εκατομμύρια Lbtiq Αμερικανίδων,
αν και βέβαια δεν θέλουν όλες να τελέσουν
γάμο), και πως απαγορεύοντάς τις να το
πράξουν επιβάλλεται βαρύ κόστος,
οικονομικό και συναισθηματικό, για
αυτές και τα παιδιά τις. Αυτό που η Πολιτεία
Wisconsin δεν μας έχει πει είναι αν οποιεσδήποτε
ετερό έχουν θιγεί από τον Lbtiq
γάμο.
Προφανώς
πολλές-οί άνθρωποι είναι στενοχωρημένες
από την ιδέα ή την πραγματικότητα του
εν λόγω γάμου, αλλιώς αυτές οι δύο
υποθέσεις δεν θα ήταν ενώπιόν μας. Αλλά υπάρχει
μια διαφορά, όπως περίφημα τόνισε ο John
Stuart Mill στο βιβλίο του Περί Ελευθερίας - On Liberty (1869),
μεταξύ της δυσφορίας που προκαλείται
από μια επίθεση, ή κλοπή της περιουσίας, ή από μια εισβολή στην ιδιωτική ζωή,
ή για θέμα τέτοιας διάκρισης, και την
θλίψη που προκαλείται από μια συμπεριφορά
που αηδιάζει κάποιες-ους ανθρώπους,
αλλά δεν προκαλεί οποιεσδήποτε (άλλες)
βλάβες σε αυτές-ους. Ο
Mill υποστήριξε ότι ούτε το δίκαιο (κανόνας
της κυβέρνησης), ούτε η ηθική (καταδίκη
από την κοινή γνώμη) έχει οποιαδήποτε γνήσια σχέση με τις πράξεις
που, σε αντίθεση με μια γροθιά στη μύτη,
δεν προκαλούν κάποια πρόσκαιρη ζημιά
σε ένα άλλο πρόσωπο, χωρίς συγκατάθεση
ή αιτιολόγηση. Η αξιολόγηση-ταξινόμηση πρόσκαιρη
είναι το σημαντικό. Για να υπάρχει βάση
νομικής ή ηθικής ανησυχίας, ο Mill
υποστήριξε, πως η βλάβη πρέπει να είναι
απτή, κοσμική, υλική, σωματική ή οικονομική,
ή, αν είναι συναισθηματική, συγκεκριμένη
και άμεση περισσότερο παρά ηθική ή
πνευματική. Ο
Mill παρουσιάζει την μη πρόσκαιρη βλάβη
με αποτροποιασμό εναντίον πολυγαμίας
της Γιούτα (ο Miil το
έγραψε πριν η Γιούτα
συμφωνήσει, ως προϋπόθεση για να γίνει
δεκτή στην Ένωση ως Πολιτεία, να
τροποποιήσει το σύνταγμά της ώστε να
απαγορεύει την πολυγαμία). Η
αγγλική κοινωνία ήταν δριμύτατα
επικριτική στην πολυγαμία όπου αυτή
συνέβαινε. Καθώς είχε το δικαίωμα να
είναι. Αλλά δεν υπήρχε τρόπος η πολυγαμία
της Γιούτα να έχει δυσμενείς επιπτώσεις
στην Αγγλία που βρίσκεται 4000 μίλια
μακριά. Ο Mill δεν θεωρεί ότι η πολυγαμία,
είναι ωστόσο προσβλητική, ήταν μια γνήσια πολιτική ανησυχία της Αγγλίας.
Ομοίως,
ενώ πολλές-οι ετερό (αν και στις Ην.
Πολιτείες ο αριθμός φθίνει ραγδαία)
αποδοκιμάζουν τον Lbtiq
γάμο, δεν υπάρχει κανένας τρόπος αυτές
να πληγούν από αυτόν (τον Lbtiq
γάμο) με έναν τρόπο που ο
νόμος να επιληφθεί. To
Wisconsin δεν υποστηρίζει το
αντίθετο. Πολλές-οί
άνθρωποι αποδοκίμαζαν έντονα τον γάμο
μεταξύ ζευγαριών διαφορετικής φυλής,
και, περισσότερο συγκεκριμένα, πολλές-οί
άνθρωποι αποδοκίμαζαν έντονα (και
εξακολουθούν να αποδοκιμάζουν έντονα)
την λεσβιακή, ομοερωτική σεξουαλική επαφή, ακόμη
και όταν η υπόθεση Loving κατά της Βιρτζίνια
ακύρωσε τους νόμους της Πολιτείας που
απαγόρευαν το γάμο ζευγαριών διαφορετικής
φυλής, και η υπόθεση Lawrence κατά του Τέξας
ακύρωσε τους νόμους του κράτους που
απαγόρευαν τις λεσβιακές, ομοερωτικές σεξουαλικές
πράξεις.
Αν
και αυτές οι αποφάσεις είναι στο πνεύμα
του Mill, ο Mill δεν είναι η τελευταία λέξη
σχετικά με την ηθική της κοινωνίας. Αλλά
το Ουισκόνσιν όπως και η Ιντιάνα δεν
στηρίζει την απαγόρευση του Lbtiq
γάμου στην ηθική, ίσως επειδή θεωρεί
εύλογο ότι η υπόθεση Lawrence αποκλείει
τις ηθικές αντιρρήσεις για την λεσβιοσύνη
ως αιτίες διάκρισης σύμφωνες με το νόμο.
Παρεμπιπτόντως,
το Wisconsin στην νομική ανοικτή επιστολή
του σημειώνει ότι “αναγνωρίζ [ει] το
σύμφωνο συμβίωσης". Πράγματι το κάνει:
Wis. Stat. ch. 770. Και τα συμβαλόμενα μέρη του
Συμφώνου Συμβίωσης πρέπει να είναι του
ίδιου φύλου. Id., § 770,05 (5). Αλλά
το προοίμιο του Συντάγματος της Πολιτείας
ορίζει: "Το νομοθετικό σώμα ... διαπιστώνει
ότι το νομικό επίπεδο του Συμφώνου
Συμβίωσης, όπως ορίζεται στο παρόν
κεφάλαιο δεν είναι ουσιαστικά παρόμοιο
με εκείνο του γάμου", § 770.001, επικαλούμενο
υπέρ της πρότασης αυτής την απόφαση
από το ενδιάμεσο δευτεροβάθμιο δικαστήριο
του Ουισκόνσιν.
Την είδηση την βρήκαμε στις 4.9.2014 και την μεταφράσαμε από την https://38.media.tumblr.com/8532fff79925c630d5c361560cf8f717/tumblr_njxejpmnrT1s2yegdo1_r1_400.gif