Νέα μελέτη δείχνει ότι οι ταινίες που έγιναν από γυναίκες έχουν καλύτερoυς γυναικείους χαρακτήρες
Θες να εργαστείς στο Χόλιγουντ; Μόνο λευκοί ετερό άνδρες μπορούν να κάνουν αίτηση.
Από τις 10 συνολικά ταινίες του 2014 που απέφεραν υψηλά έσοδα, η ταινία Maleficent (Κακιά) ήταν η μόνη όπου περισσότερες γυναίκες από ότι άνδρες ήταν πρωταγωνίστριες. Η Linda Woolverton έγραψε το σενάριο της ταινίας.
Όλες γνωρίζουμε ότι οι λευκές-οι, οι ετερό έχουν περισσότερο χρόνο στην οθόνη στις ταινίες από οποιανδήποτε άλλη. Αλλά μια νέα μελέτη για το φύλο, τη φυλή, τη σεξουαλικότητα και τις αμερικάνικες ταινίες δείχνει πόσο ασύμμετρα παρουσιάζονται στον κινηματογράφο των Ην. Πολιτειών: Για κάθε γυναίκα που εμφανίζονται στην οθόνη, υπάρχουν 2,3 άνδρες.
Οιγυναίκες και οι έγχρωμες-οι αντιπροσωπεύονται
περισσότερο σε ταινίες χαμηλότερου
προϋπολογισμού, σε ανεξάρτητες ταινίες και σε ταινίες πεζού
λόγου, αλλά όταν πρόκειται για υπερπαραγωγή,
ο κινηματογράφος εξακολουθεί να είναι
λευκός και ανδροκρατούμενος. Για
παράδειγμα, κοιτάξτε τις ταινίες της
περασμένης χρονιάς συνολικά: Ο Ελεύθερος
Σκοπευτής. Στην ταινία Ελεύθερος
Σκοπευτής, ο σκηνοθέτης, ο συγγραφέας,
και οι έξι παραγωγοί ήταν άνδρες. Από
τα 20 πιο ακριβοπληρωμένα μέλη των
ηθοποιών της ταινίας, μόνο τρεις ήταν
γυναίκες και δύο ήταν έγχρωμοι. Αυτό
που βλέπουμε στην ταινία Ελεύθερος
Σκοπευτής αποτελεί πρότυπο για όλη την
κινηματογραφική βιομηχανία.
Η
πρωτοβουλία μελέτης-έρευνας των Μέσων
Μαζικής Ενημέρωσης, Διαφορετικότητας,
και Κοινωνικής Αλλαγής μελέτησε τις
700 κορυφαίες εμπορικές ταινίες των Ην.
Πολιτειών από το 2007 έως το 2014. Κατά το
παρελθόν, το Ινστιτούτο έχει αναλύσει
το φύλο και τη φυλή στην οθόνη, φέτος
ερεύνησε πάρα πολύ, τις αναπαραστάσεις
του σεξουαλικού προσανατολισμού. Οι
αριθμοί δείχνουν ότι μόνο το 11% εκ των
700 πιο δημοφιλών ταινιών είχαν ισορροπημένο
κάστ με βάση το φύλο. Η μελέτη δείχνει
επίσης πώς η φυλετική διαφοροποίηση
των Ην. Πολιτειών δεν εκπροσωπείται
καθόλου στην κινηματογραφική οθόνη.
Από όλους τους χαρακτήρες σε αυτές τις
δημοφιλείς ταινίες, το 73% είναι λευκές-οι, ενώ οι Μαύρες-οι αποτελούν
το 12,5% των χαρακτήρων, και όλες οι άλλες
φυλές (συμπεριλαμβανομένων και των Ασιατισσών
και των Ισπανόφωνων χαρακτήρων) αποτελούν
μόλις το 15% των χαρακτήρων.
Υπάρχουν
κάποιες εξαιρέσεις, φυσικά από το
πρότυπο-υπόδειγμα. Η μελέτη αναφέρει
ότι υπήρξε σημαντική αύξηση 25,4% της
εκπροσώπησης των γυναικών σε ταινίες κινουμένων
σχεδίων από το 2007 έως το 2014. Ωστόσο, πάνω
από το ήμισυ αυτής της αύξησης οφείλεται
σε μια ενιαία ταινία, “Το βιβλίο τηςζωής”, που είχε πολλές γυναίκες και
έγχρωμες-ους τόσο πίσω όσο και μπροστά από
την κάμερα.
Καθώς
η κοινωνία μας αποδέχεται περισσότερο
την Lbtiq
κοινότητα, έχουμε δει μια αύξηση στην
Lbtiq
εκπροσώπηση στην ποπ κουλτούρα και στην
τηλεόραση, όπου 4%
των
χαρακτήρων υψηλής τηλεθέασης
της τηλεόρασης το 2014 ήταν Lbtiq.
Ωστόσο, η κινηματογραφική βιομηχανία
εξακολουθεί να υστερεί πολύ. Από τους
4.610 ομιλώντες χαρακτήρες που είδαμε σε
ταινίες το 2014, ένα ντροπιαστικό 19 από
αυτούς τους χαρακτήρες (που είναι
λιγότερο από το 1%) ήταν λεσβίες, γκέι, ή
αμφισεξουαλικές. Καμία δεν ήταν τρανς.
Και 84,2% αυτών των 19 χαρακτήρων ήταν
λευκές-οι.
Επομένως,
γιατί οι ταινίες επικεντρώθηκαν
τόσο στις λευκές-ους, στους άνδρες, ετερό
χαρακτήρες; Πολλά από αυτά έχουν να
κάνουν με το ποια-ος είναι πίσω από την
κάμερα. Οι γυναίκες και οι έγχρωμες
αντιμετωπίζουν συστημικές, συνεχιζόμενες
διακρίσεις στο Χόλιγουντ, οι οποίες
καθιστούν πιο δύσκολο για αυτές να
εργαστούν σε όλα τα επίπεδα της
κινηματογραφικής και τηλεοπτικής
βιομηχανίας. Αριθμοί της μελέτης από
τα αντίγραφα ασφαλείας των προσωπικών
εμπειριών των γυναικών και των εγχρώμων
που έχουμε ακούσει ξανά και ξανά: Από
τις 779 σκηνοθέτιδες-ες που έκαναν ταινίες
από το 2007 ως το 2014, μόνο 1,9% ήταν γυναίκες
και μόνο 8% ήταν έγχρωμες-οι.
Όμως,
η μελέτη δείχνει κάτι πραγματικά
ενδιαφέρον και σημαντικό: Όταν μια
ταινία έχει μια πιο διαφοροποιημένη
ομάδα των δημιουργών, έχει και πιο
διαφοροποιημένη εκπροσώπηση στην οθόνη.
Οι αριθμοί δείχνουν ότι αν μια ταινία
έχει έστω και μία γυναίκα συγγράφισσα,
το ποσοστό των γυναικείων χαρακτήρων
που εμφανίζονται στην οθόνη αναβαίνει
από το 26% στο 35%. Ομοίως, όταν μια μαύρη
σκηνοθέτιδα-ης είναι παρούσα, το 40,2% των
επί της οθόνης χαρακτήρων είναι Μαύρες-οι,
έναντι του μόνο 10,6%, όταν η σκηνοθέτιδα-ης
δεν είναι μαύρη. Η διαφορετικότητα πίσω
από την κάμερα είναι ίδια με αυτή μπροστά
από την κάμερα. Αυτή είναι μια πολύ
ισχυρή αιτία για να υποστηρίξουμε τις
γυναίκες και τις έγχρωμες-ους που
εργάζονται στο Χόλιγουντ-Αυτό επηρεάζει
άμεσα το είδος της εκπροσώπησης που
βλέπουμε στην ποπ κουλτούρα.
Εδώ στο τέλος υπάρχει ένα πολύ ενδιαφέρον γεγονός: Ταινίες με γυναίκα παραγωγό ήταν
λιγότερο πιθανό να απεικονίσουν
γυναικείους χαρακτήρες ως σεξουαλικά
αντικείμενα, με σεξουαλικά αποκαλυπτική
ενδυμασία. Αυτά τα τελικά πορίσματα
εξυπηρέτησαν ένα είδος επιβεβαίωσης αυτού που εμείς στην Bitch -Σκύλα λέμε
συχνά: οι άνθρωποι που κάνουν τα μέσα
ενημέρωσης δίνουν σχήμα στα μέσα
ενημέρωσης. Με άλλα λόγια, οι άνθρωποι
πίσω από την κάμερα έχουν σημασία.
Την είδηση την βρήκαμε στις 9.8.2015 και την μεταφράσαμε από την bitchmedia.org στην https://bitchmedia.org/article/new-study-shows-representation-film-isnt-improving?utm_content=buffer892b4&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=bufferbitchmedia.org